Корейската компания Hyundai разкри второто поколение на електрическия кросоувър Kona. Автомобилът беше показан през декември миналата година, но досега съществуваше само в бензинова и хибридна версия.
Новият SUV Hyundai Kona Electric ще се предлага в Южна Корея, Европейския съюз и Северна Америка, а началото продажбите е насрочено за края на лятото. Цени не са обявени, но например в Германия, първото поколение струва от 36 400 евро, а вероятно за новия модел ще стартират от поне 40 000 евро.
Kona Electric е оборудван със 114,6 кВт (156 к.с.) или 160 кВт (214 к.с.) предно монтиран електрически мотор. Въртящият момент и в двата случая е 255 Нм. Предлагат се два варианта на тягови батерии - с капацитет 48,4 кВт/ч или 65,4 48,4 кВт/ч, а пробегът с едно пълно зареждане варира от 342 до 490 км. Отнема само 41 минути, за да се попълни енергийния резерв от 10% до 80%, ако се използвате бърза станция, информират от компанията.
Kona Electric има функция за предварително загряване, за да не спадне рязко енергийното захранване при работа през зимата. Кросоувърът има също така и отопляем люк за конектора за зареждане, като работи при температури до минус 30 градуса.
Електрическият Kona е оборудван и със системата i-Pedal за шофиране с един педал. При натискане колата тръгва, при отпусне спирачките се задействат автоматично. Тази функция е копирана от e-Pedal на Nissan.
Според компанията собствениците на предишното поколение Hyundai Kona са имали само две съществени оплаквания - липсата на място на задните седалки на субкомпактния SUV, както и ограничения му товарен обем. И двете области са корегирани в новата версия, за който компанията смята, че е нежна еволюция на успешна формула, а не радикална трансформация. Размерите са дължина 4355 мм, ширина 1825 мм, височина 1575 мм, а междуосието е 2660 мм.
Най-очевидната разлика в дизайна на новото поколение е появата на единична светлинна лента в предната част, като придава футуристичен вид. Hyundai нарича това „безпроблемен хоризонт“ и е подобен на червена графика на задните светлини.
Интериорният дизайн също е значително подобрен. Kona Electric получава два 12,3-инчови дисплеи, единият пред водача показва инструментите и централния сензорен екран, управляващ функциите за информация и развлечения. Hyundai не последва „стадото“ в архитектура само за цифрово управление, а Kona поддържа както редица функционални бутони за бърз достъп, така и физически климатични контроли под тях. Компанията не планира да замени конвенционалните бутони в нито един от предстоящите си модели.
Автомобилите с европейски спецификации имат електрически предни седалки с отопление и вентилация плюс система за 360-градусова камера. Всички версии ще поддържат софтуерни актуализации по въздуха, а Hyundai планира да позволи да се заключва и отключва чрез функцията NFC Near Field Communication на смартфони и смарт часовници. Всички версии са със селектор за превключване на предавките отстрани на кормилната колона под десния лост.
Иначе гамата на Kona от второто поколение включва и две бензинови версии - с двигатели от 1,6 и 2,0 л. Първият е с турбокомпресор със 195 к.с., вторият е атмосферен със 147 к.с.
Хибридната версия е с 1.6-литров атмосферен плюс електрически мотор, като общата мощност е 141 к.с. Задвижването на всички колела се предлага само за турбо версията, всички останали версии са с предно задвижване.
Още снимки - вижте в галерията: