fallback

TÜV посочи основните проблеми на електромобилите на 2-3 години

Германските експерти оцениха BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe и Tesla Model 3

Електрическите превозни средства се представят много различно при първата им обща проверка от експертите на Германската асоциация за технически надзор (TÜV). Това показва оценката, дадена на четирите най-популярни модела, задвижваните изцяло на ток - BMW i3, Nissan Leaf (ZE1), Renault Zoe и Tesla Model 3.

С нарастващи цифри на продажбите в последно време все повече електрически превозни средства посещават тестовите центрове на TÜV и това дава възможност да се оцени тяхната техническа безопасност. Само един от тях – Renault Zoe, обаче е в достатъчно големи количество, за да попадне в доклада на TÜV за 2023 година, който съдържа данни за 9,6 млн проверки на автомобили.

В класа на две-тригодишните превозни средства 5,3% от автомобилите не успяват да минат основния технически преглед и се налага да бъдат ремонтирани. Процентът на дефектите при Renault Zoe е 5,3 – точно колкото е средният сред 130-те изследвани превозни средства в тази възрастова група. Основният проблем на Zoe е окачването на предния мост, като най-големи са поражения по напречните лостове и щанги.

При педала на спирачката повредите също са над средните, като това важи не само за Zoe, но и за останалите електрически превозни средства. Причината е, че колите на ток използват регенарация на спирачната енергия. Това облекчава спирачките, което в зависимост от стила на шофиране може да доведе до „заспиване“ на накладките (намаляване на коефициента на триене). Затова от TÜV съветват всеки, който кара електрическа кола, редовно да спира рязко, за да регенерира спирачните накладки и по този начин да поддържа пълна спирачна мощност“.

Следващият електромобил - Nissan Leaf, се представя над средното с ниво на дефекти от 4,3%, като основните повреди са при късите светлини и спирачните дискове. С този резултат Leaf е в горната третина на 2-3-годишните автомобили. В същото време BMW i3 се представя по-зле – 5,9%, като и тук основните проблеми са същите като при Leaf.

Най-лош резултат показва Tesla Model 3, при който 8,9% не преминават техническия преглед в Германия заради повреди. Само 3 модела се представят по-зле в тази възрастова група - Dacia Logan, Dacia Dokker и VW Sharan. При американския електромобил основните проблеми са с късите светлини и фаровете за мъгла, спирачните дискове и компонентите на окачването

„Много електрически превозни средства са по-тежки от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене поради батерията. Това често поставя специално напрежение върху окачването на осите. В същото време обаче дори по-старите електромобили нямат особени проблеми с ръждата“, посочват от TÜV.

Експертите от Асоциацията тестват електрически превозни средства въз основа на специфични за това задвижване изисквания. Фокусът е върху състоянието на високоволтовата батерия, на електрическите кабели и щепселните връзки. Освен всичко друго, тества се закрепването, изолацията и охлаждането на устройствата за съхранение на енергия.

„Досега високоволтовите батерии в електрическите автомобили са били подлагани само на визуална проверка. Това не е достатъчно. Нейното състояние трябва да може да бъде оценено през целия жизнен цикъл на електрическото превозно средство. За целта изпитващите организации се нуждаят от достъп до данните от системата за управление на батерията“, казват от TÜV.

Друг проблем е нарастващото капсулиране на дъното на електрическите превозни средства, което възпрепятства визуалната проверка както на кабелите за високо напрежение, така и на спирачните тръбопроводи.

fallback
  • #12
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Зависи какви са проблемите по фаровете и светлините. Някой от тях могат да се оправят и по интернет, както си оправиха стоповете наскоро. Проблемът със спирачките също може да се оправи с интернет update и вероятно скоро ще го направят. А окачването си е консуматив, точно както при всички останали автомобили без разлика от задвижването и такъв ще си остане и за в бъдеще, докато не измислят левитацията.
  • #11
    Муахаха ( преди 1 година )
    До до долния МИ - ежечасно показваш колко си проУст мойто момче! Толкова ли акъл нямаш да ползваш гугъл преди да пишеш такива глупости?!?!
  • #10
    6 до 8 ( преди 1 година )
    Наистина не знаех и попитах. Благодаря за отговора. Сега ще отида да ти сложа плюса, защото досега не ти бях сложил нищо. Аз поне като не зная нещо, питам. А относно статията и неточностите, щях да се учудя, ако този път всичко е наред. Единствената логика беше някой да е минал ТЮФ по-рано, но щом казваш че може и по-късно очевидно няма кой да се набута доброволно. Благодаря още веднъж. А очевидно това е и причината да няма толкова много електромобили в статистиката.
  • #9
    Муахаха ( преди 1 година )
    Само да попитам тесларите - "основните проблеми са с късите светлини и фаровете за мъгла, спирачните дискове и компонентите на окачването" и тия проблеми ли Тслата ги оправя по "вифито"?!/
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Можеш да минеш ТЮФ до 2 месеца след датата. Така, че нямаш проблем и след почивката да го направиш. Дори и тогава да закъснееш след 2 до 4 месежа глобата ти е 15 евро. Така, че преди да ми слагаш минус на мнението и да се правиш на интересен се информирай! Та в този смисъл отново казвам, че ТЮФ нямат отношение към 2 годишните автомобили или някоя друга глупост ще измислиш, за да докажеш незнанието си?
  • #7
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най лош резултат показва Тесла модел 3. Не съм се и съмнявал.
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Без да споря, а само питам, ако трябва да мина ТЮФ в понеделник 6 март, защото тогава автомобила ми става на три години, но от първи до 15-ти съм на почивка, кога е правилно да го мина? Преди или след почивката? Някой ме спре ли да мина туф по-рано?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната лъжлива статия. ТЮФ няма отношение към автомобилите на 2 г., защото първият техн. преглед при закупено ново возило е на 3-тата година, а след това на всеки 2 год. Така, че няма как да знаят състоянието на колата на втората година, а чак на третата.
  • #4
    Гостенино ( преди 1 година )
    Толкова ли си наивен за да смяташ че електромобилите нямат нужда дори от смяна на консумативи? Да не мислиш че ти дават гаранция че осем години няма да сменяш гумите и няма да доливаш дори течност за чистачките? А както виждаш, проблемът с накладките дори не е този за който си мислиш, а клеясват от бездействие. Както виждаш проблема с накладките не се решава като при тебе със смяна, а просто трябва от време на време да ги използваш за да отъркаш ръждата която се е натрупала по дисковете
  • #3
    Теслар ( преди 1 година )
    всяка кола в някакъв момент има нужда от ремонт по окачването...но няма да мислиш за ремонт на нещата под капака - ремъци, ролки, помпи, свещи, инжектори, скоростни кутии, съединители, ЕГР клапани, катализатори и ауспуси...щото тия неща липсват.
fallback
Последни