fallback

TÜV посочи основните проблеми на електромобилите на 2-3 години

Германските експерти оцениха BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe и Tesla Model 3

Електрическите превозни средства се представят много различно при първата им обща проверка от експертите на Германската асоциация за технически надзор (TÜV). Това показва оценката, дадена на четирите най-популярни модела, задвижваните изцяло на ток - BMW i3, Nissan Leaf (ZE1), Renault Zoe и Tesla Model 3.

С нарастващи цифри на продажбите в последно време все повече електрически превозни средства посещават тестовите центрове на TÜV и това дава възможност да се оцени тяхната техническа безопасност. Само един от тях – Renault Zoe, обаче е в достатъчно големи количество, за да попадне в доклада на TÜV за 2023 година, който съдържа данни за 9,6 млн проверки на автомобили.

В класа на две-тригодишните превозни средства 5,3% от автомобилите не успяват да минат основния технически преглед и се налага да бъдат ремонтирани. Процентът на дефектите при Renault Zoe е 5,3 – точно колкото е средният сред 130-те изследвани превозни средства в тази възрастова група. Основният проблем на Zoe е окачването на предния мост, като най-големи са поражения по напречните лостове и щанги.

При педала на спирачката повредите също са над средните, като това важи не само за Zoe, но и за останалите електрически превозни средства. Причината е, че колите на ток използват регенарация на спирачната енергия. Това облекчава спирачките, което в зависимост от стила на шофиране може да доведе до „заспиване“ на накладките (намаляване на коефициента на триене). Затова от TÜV съветват всеки, който кара електрическа кола, редовно да спира рязко, за да регенерира спирачните накладки и по този начин да поддържа пълна спирачна мощност“.

Следващият електромобил - Nissan Leaf, се представя над средното с ниво на дефекти от 4,3%, като основните повреди са при късите светлини и спирачните дискове. С този резултат Leaf е в горната третина на 2-3-годишните автомобили. В същото време BMW i3 се представя по-зле – 5,9%, като и тук основните проблеми са същите като при Leaf.

Най-лош резултат показва Tesla Model 3, при който 8,9% не преминават техническия преглед в Германия заради повреди. Само 3 модела се представят по-зле в тази възрастова група - Dacia Logan, Dacia Dokker и VW Sharan. При американския електромобил основните проблеми са с късите светлини и фаровете за мъгла, спирачните дискове и компонентите на окачването

„Много електрически превозни средства са по-тежки от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене поради батерията. Това често поставя специално напрежение върху окачването на осите. В същото време обаче дори по-старите електромобили нямат особени проблеми с ръждата“, посочват от TÜV.

Експертите от Асоциацията тестват електрически превозни средства въз основа на специфични за това задвижване изисквания. Фокусът е върху състоянието на високоволтовата батерия, на електрическите кабели и щепселните връзки. Освен всичко друго, тества се закрепването, изолацията и охлаждането на устройствата за съхранение на енергия.

„Досега високоволтовите батерии в електрическите автомобили са били подлагани само на визуална проверка. Това не е достатъчно. Нейното състояние трябва да може да бъде оценено през целия жизнен цикъл на електрическото превозно средство. За целта изпитващите организации се нуждаят от достъп до данните от системата за управление на батерията“, казват от TÜV.

Друг проблем е нарастващото капсулиране на дъното на електрическите превозни средства, което възпрепятства визуалната проверка както на кабелите за високо напрежение, така и на спирачните тръбопроводи.

fallback
  • #22
    Гост ( преди 1 година )
    До 18.Къде видя в едно изречение смяна на масло и180000 км?Функционална тесларска неграмотност.
  • #21
    Гост ( преди 1 година )
    Маслото лонг лайф се сменя на 30000 км, умнико.Смяната на електромотора ще ти струва 2500 долара,смяна на батерията е 150 долара на киловатчас без труда.Гуми и окачване да не ти слагам че сметката излезе дебела и ще ревнеш с глас.
  • #20
    До 15 ( преди 1 година )
    Вече има стотици хиляди тесла модел 3 които са изминали над 180 000 км. Покажи ми поне една, на която и се е наложило да смени батерията заради загуба на капацитет? За сметка на това аз мога да ти покажа стотици примери за автомобили на над 100 000 мили, които са изгубили само 10% от първоначалния капацитет на батерията и имат 90% от пробега като нови. Това показва статистиката. Също показва, че е официалните сервизи искат смяна на батерия, но собствениците ги оправят за 1000 долара
  • #19
    До 15 ( преди 1 година )
    Вече има стотици хиляди тесла модел 3 които са изминали над 180 000 км. Покажи ми поне една, на която
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    300 лв за смяна на масло за 180 000 км? Щастливец! А аз си мислех че минавам евтино с 200 лв на всеки 10 000 км, което е 3600 лв, за което ти плащаш само 300. Какъв е този автомобил с толкова евтина поддръжка?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Теглото на електричките е доста сериозен проблем, знам гроздето е кисело но това не е само проблем за окачването. Освен това имат и много други проблеми които още не са излезли масово но проверете пак след 8-та година батерията да видим.
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    Смяната на масло и филтри ми струват 300лв.
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    До 4. Смяням ангренажен ремък с ролки за 500 лв на 180000 км.За колко пари ще смениш батерията и електромотора на Тесла извънгаранционно при същия пробег
  • #14
    До 7 ( преди 1 година )
    "Най лош резултат показва Тесла модел 3. Не съм се и съмнявал."Напълно логично е. Все пак става въпрос за електромобили произведени преди 2020 година. Тоест абсолютно всичките са произведени и внесени от САЩ, а както е известно качеството там беше отвратително. Не че и сега не произвеждат най-некачествените автомобили, но поне пооправиха качеството. След 2020 година започнаха да се внасят значително по качествените автомобили от Китай, а вече се произвеждат още по-качествени в Германия
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    За разлика от тебе аз имам доверие на опонентите си когато говорят с цифри и факти, а не с мъгливи опорни точки и догадки. Също така спазвам правилото че не е срамно да попиташ, а е срамно да не знаеш. Защо ми е да ровя в google след като тук има компетентни по темата опоненти, които мога да попитам? Не е задължително отговорът да ми хареса, но както виждаш го приемам без излишни емоции. Не е лошо да вземеш пример!
fallback
Последни