Емблематичната AC Cobra получава каросерия от въглеродни влакна и V8 двигател с компресор. Всъщност обаче това е напълно нов модел, макар и разработен въз основа на каноните на своите предшественици.

Роудстърът AC Cobra GT ще бъде най-удобният спортен автомобил в историята на марката и ще бъде добре оборудван още базовия си вариант, уверяват от компанията-производител. Автомобилът ще разполага с най-съвременни технологии като климатроник, навигация и проекционен екран. Минималната цена е 285 000 британски лири (321 000 евро).
Като оставим настрана увеличените размери, може спокойно да се каже, че новият AC Cobra GT Roadster е останал верен на старата школа по отношение на дизайна. Освен това класическите форми и пропорции на 60-те години все още съжителстват перфектно с бензиновия V8, който отново е на Ford.

Двигателят с обем 5,0 литра е от семейството Coyote, като се поставя и на Mustang. И тъй като инженерите на AC Cars са му поставили компресор, мощността скача до 663 к.с. и 780 Нм въртящ момент. За роудстъра се предлагат две трансмисии по избор – 6-степенна механична и автомат с 10 предавки.
Колата е изградена на алуминиево шаси, а външните панели са изработени от въглеродни влакна от компанията Icona Design Group. Тя е създател и на суперколата Vulcano Titanium с титаниево тяло. Ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили) отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 278 километра в час.

За спирането са отговорни мощни спирачни механизми с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад.
Стандартното оборудване на роудстъра включва електрически стъкла, климатроник и мултимедийна система с навигация. Срещу допълнително заплащане ще предложат подвижен покрив и прожекционен дисплей. Салонът на Cobra GT Roadster ще бъде направен в неокласически стил - комбинация от аналогови инструменти и цифрови технологии.

Ограничения в бройката на произведените модели не се предвижда, а самото сглобяване на колата ще стартира догодина. В AC Cobra обаче вече приемат поръчки за автомобила, чиято официална премиера ще се състои през април.


2