fallback

Евро 7 удря три модела на Skoda

Kamiq, Scala и Fabia са застрашени от новия екологичен стандарт

Профсъюзите на чешкия автомобилен производител Skoda предупредиха, че три от моделите на марката са застрашени от въвеждането на новия екологичен стандарт. При това два от тях са ключови за компанията от Млада Болеслав, тъй като носят сериозни приходи.

Както е известно, новият стандарт Евро 7 трябва да влезе в сила през 2026 г. Преди това обаче ще има ново обсъждане на въпроса в Брюксел, тъй като почти всички производители не са съгласни да инвестират огромни суми в ДВГ, които да отговарят на Евро 7. Подобен ход е безсмислен, тъй като тези двигатели ще могат да се използват само за едно поколение автомобили. След него продажбата на модели с ДВГ ще спре.

Според ръководителя на производствения съвет в Skoda – Ярослан Повшик, въвеждането на Евро 7 в новия му вариант е заплаха за Skoda Kamiq, Scala и Fabia. Тези три модела осигуряват около 1/3 (32,5%) от продажбите на марката, като осигуряват и голяма част от печалбата. Ако обаче бъде приет новия екостандарт, цените и на трите модела ще трябва да скочат сериозно, което ще ги направи непродаваеми.

Кросоувърът Kamiq, чийто фейслифт ще дебютира през 2023 г., завърши миналата година с 96 300 продажби, а след нея се нарежда Fabia с 92 700 бройки. Резултатът на Scala е доста по-скромен – 39 500 единици.

Президентът на работническия съвет на Skoda и неговият колега от Volkswagen - Даниела Кавало, планират да посетят Брюксел през април, за да съобщят лично своите опасения относно настоящата ситуация с членовете на комисията по автомобилен транспорт към европейския парламент.

fallback
  • #12
    Гоше ( преди 1 година )
    Няма се плашите ,нека си пишат драскачите. ДВГ ще се правят и след 100 години, че и след това...
  • #11
    Valeri Stoilov ( преди 1 година )
    *** - 10 литва гориво по 15 килограма въздух =приблизително 140 килограма *** . Е колко килограма *** събират катализатори , ДПФ и лепенките и сертификатите за 5 години или 50 000 крило метра ? 50000:100*7=3500 литва гориво ,3500 *15=52 тона цо2 приблизително ,значи нито катализатора нито дпф-а , нито евро лепенката не са си променилино толкова теглото .Но за човешката глупост не съм сигурен !
  • #10
    Еко ( преди 1 година )
    Закривай !
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Докато не погребат напълно европейското автомобилостроене, няма да се кротнат. Тия дето сънуват електрички, отказват да разберат, че Китай държи 90% от суровините за батерии и компоненти.
  • #8
    Хейтър ( преди 1 година )
    Много сме зле псуваме западните политики обаче като отиде *** на запад вика Брейии че хубаво. Три модела на шкода не са болка.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Кажи му ЕССР и повече не го обиждай! Тотален комунизъм и диктатура! А да и ***!
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    А ти кво предлагаш бе да ситем у въздуха още с немски бангии ве 8 ли
  • #5
    К.К. ( преди 1 година )
    Зеленият *** отиз ъм ще съсипе тая цивилизация. По-точно ще съсипе европейската цивилизация. На Китай му е през дедовия за евро мал оуми ята на еврозелените, които доминират евро парламента...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви пари бе от електеическинколи се правят много повече пари от колкото от умрелите двг
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е логиката малките градски коли да са засегнати а огромните *** като Kodiaq-a не, що за извратена логика за пореден път на т.нар. евролидери които очевадно са доста неадекватни?
fallback
Последни