Опитът на Audi да блокира китайската NIO за използването на имената ES6 и ES8 в Европа претърпя обрат, след като Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) отхвърли искането на германския автомобилен производител.
Първоначално след 15-месечна битка миналия месец съд в Мюнхен реши, че NIO ES6 и ES8 може лесно да бъдат объркани с Audi S6 и S8 и забрани на китайците да рекламират електрическите си SUV с тези имена в Германия. Сега обаче базираната в Аликанте (Испания) – EUIPO, която е учредена през 1994 г. и се занимава с регистрацията на търговски марки и промишлен дизайни в ЕС, промени присъдата.
По същество съдът в Мюнхен смята, че потребителите могат да приемат, че ES6 и ES8 са електрическите версии на S6 и S8 на Audi. Европейският съд обаче не смята, че имената на моделите на NIO нарушават търговските марки S6 и S8 на германците.
Въпреки това преди пускането на китайските автомобили от NIO преименуваха първия си модел на EL7. Смята се, че азиатският производител е преценил, че защитата на конвенцията за именуване е твърде трудна и струва твърде много време и пари в сравнение с цената на промяната на името.
Основаната през 2014 г. компания NIO разчита в Германия основно на абонамента за автомобили с максимална гъвкавост и персонализация със срокове от един месец до пет години. В допълнение към седана EТ7, който беше обявен за доставка в края на март, SUV с име EL7 и моделът от по-висок среден клас ET5 също са налични и се очакват физически да бъдат на пазара до 6 месеца.
NIO работи с така наречените Power Swap Stations (PSS). Това е технологично и енергийно решение, което позволява смяна на батериите за около 5 минути. Тази нова услуга също е включена в абонамента, в който освен редовната подмяна на батерията, са включени и планираните надстройки.
Месечните вноски варират в зависимост от конфигурацията на автомобила, капацитета на батерията и други фактори, както и желанието на клиента за гъвкав или фиксиран срок. В момента на сайта на NIO могат да се резервират само фиксирани срокове от 36 месеца.
ET5 започва от месечна цена 999 евро с батерия от 75 кВт/ч, а с батерия от 100 кВт/ч се предлага от 1175 евро. ET7 струва от €1163 на месец с батерия 75 кВт/ч и €1290 с по-голямата. EL7 SUV се предлага на уебсайта с месечни цени, започващи от 1299 евро (75 кВт/ч) и 1436 евро (100 кВт/ч).
В допълнение към абонамента производителят предлага и ET7 за закупуване от 69 900 евро, а EL7 започва от 73 900 евро. Все още няма цени за ET5, но има и допълнителни разходи при закупуване на нова кола. Тъй като технологията PSS означава, че клиентите трябва да наемат батерията, за 75 кВт/ч струва допълнително 169 евро на месец, а 100 кВт/ч се предлага за 289 евро на месец.