fallback

Прогноза: Цените на новите коли ще паднат до края на годината

Борбата за клиенти ще бъде много оспорвана, смята шефът на Stellantis - Карлос Таварес

Борбата за клиенти ще принуди производителите на автомобили да се върнат към типичните стимули, включително намаления на цените и големи отстъпки. Всичко това ще се случи по-късно тази година и особено, след като производството на автомобили се връща към нормалните нива.

 

 

Прогнозата е на Карлос Таварес - главния изпълнителен директор на Stellantis, от кръгла маса с представители на медиите преди представянето на финансовите резултати на корпорацията, в която влизат марките Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move и Leasys.

Цените на автомобилите достигнаха абсурдни нива през последните три години, особено подхранвани от ограничените запаси, но се очаква индустрията да се върне към маркетинговата тактика преди 2020 г. и това ще стане през втората половина на 2023 г., пише Autoevolution.

 

 

Недостигът на полупроводници, който се появи през 2020 г., предизвика хаос в индустрията, като в крайна сметка принуди производителите да спрат производството, или да доставят превозни средства без определени системи. Компаниите приоритизираха най-печелившите си модели, като в крайна сметка подобриха значително маржовете си.

Цените скочиха много през последните 12 месеца, подхранвани не само от липсата на чипове или други части, но и от инфлацията. Но тъй като производството набира скорост, производителите все още трябва да продават автомобилите, които произвеждат, така че по-ниските цени и намалените маржове могат да се превърнат в единствените им възможности.

 

 

Разбира се, очакването на края на недостига на чипове все още изглежда рискована идея. Най-големите производители не очакват кризата с полупроводниците да бъде разрешена тази година. 

Времето ще покаже дали прогнозата на шефа на Stellantis е точна, но като се има предвид рязко нарастващата инфлация и растящите разходи за живот, много вероятно е продажбите на автомобили да бъдат силно зависими през 2023 г. без агресивна ценова стратегия, допълва Autoevolution.

 

 

Карлос Таварес каза, че електрическите автомобили все още са твърде скъпи, допълва италианското издание Everyeye. Тема, която продължава да бъде огромен дебат и актуална, защото в момента закупуването на EV изобщо не е достъпно за всеки.

Шефът на Stellantis не за първи път засяга темата и през последните седмици самият той поиска от правителствата повече стимули за електрическите автомобили, така че да станат достъпни за всички. И припомни, че в Германия веднага след премахването на стимулите, пазарът за електромобили буквално се срина.

 

 

Таварес също така критикува новия регламент Евро 7, който установява много строги ограничения на емисиите. Според него „той е безполезен, защото е твърде скъп и не носи никакви ползи за околната среда или здравето, а това е просто отвличане на вниманието“. Така се присъедини към недоволството на Volkswagen и Renault.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Празни приказки. Никой не иска да сваля цени. Даже много им харесва да продават 3 пъти по-малко коли след като си съкратят 2/3 от персонала и да генерират по-висока печалба, защото тия коли са в по-висок сегмент. Единствено китайците могат да свалят цените, ако продават по-базови модели. Само че те пък продават коли с много екстри малко по-евтино от базите на европейските производители. Общо взето вече няма кола под 40 000 лв, а тия дето биват са по- към 60 000л
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Въвеждането на евро 7 е бюрократичен акт, целящ да докаже, че Европа е най-загрижена за световната екология.Това е прибързано и недомислено решение. Само като се огледа човек по нашите улици и ще разбере, колко абсурдно е галопирането на еко нормите. Все пак не трябва да се губи връзка с реалността. Нищо, че възнамеряват да горят въглища, понеже не достига газта. Да живеят еконормите.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    При инфлация ,война и икономическа несигурност , цените няма как да паднат.Дори очаквам още поскъпване , така че ще си караме старите каляски.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Как точно се надявате на китайците да свалят цените?! Логистиката на една кола от Китай до Европа е от 6 до 10 хиляди лева. После данъци 32%, технотест и прочее при коли до 60-70 хиляди лева китаеца няма никакъв шанс срещу европееца. При по-скъпите коли ще има някакво ценово предимство, ама как да дадеш 100 бона за китайски к?!
  • #12
    До оня с двата лв за ( преди 1 година )
    Вчера дойде новата сметка за ток. 29евро за 155киловата, предната беше 24 евро за 75кв.ч. Врътката е че на нощна тарифа цената е 0,005Е/кв.ч и това че съм държал включена печката през нощта реално е нямало отражение в сметката.
  • #11
    FenIX ( преди 1 година )
    Хайде да видим как точно ще стане това поевтиняване при тая инфлация, при влизащи в сила евро 7 и тн. Все неща които само ще покачват цените.
  • #10
    До долния ( преди 1 година )
    Не е лошо да си ъпдейтнеш информацията. Тези дни валят заглавия за рекордни цени на тока и всеки ден рекорд да се подобряват. Цените стават от ниски още по-ниски и продължават да падат. Оказа се, че 20% дял който се падаше на газта за производство на електрическа енергия за последната година е бил заместен от новоинсталираните ВЕИ мощности и цената на тока срина, а инсталирането на нови мощности продължава с още по-големи обороти и се очаква цената да падне под цените от преди 2020.
  • #9
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    А за подаряване не мислят ли,щото държавите масово се ограничават с тока и зареждането не е икономично.Толкова KW x 2лв навърташ сумати евро .Сметката НЕ излиза.Да си ги карат в фащ.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    И лисицата ходила след коча в очакване да му паднат звънците , но те ........
  • #7
    дон чикен ( преди 1 година )
    направо 2 за лев ще станат
fallback
Последни