Легендарните двигатели постепенно се превръщат в нещо от миналото заради масовата електрификация и в духа на тази тенденция Bentley обяви, че спира от производство 6.0-литровия W12 агрегат.
От април следващата година британският производител на луксозни автомобили вече няма да сглобява 12-цилиндровия двигател, като производствената линия ще бъде заменена с капацитет за V6 и V8.
Главният изпълнителен директор на Bentley - Адриан Холмарк каза, че с разработването на W12 за първи път през 2003 г. вече е било ясно, че Bentley има мощен двигател, който ще бъде отличителният белег на компанията. „След 20 години и над 100 000 произведени двигателя W12 е време да оттеглим този вече емблематичен задвижващ механизъм докато компанията се движи към електрификация“, допълва Холмарк.
Според информациите след спирането на W12 всяко Bentley ще се предлага с хибридно задвижване. Компанията майка на Bentley - VW, дори започва постепенно да премахва своя VR6, на който се базира W12.
Двигателите са сглобяват в завода в Крю, Великобритания предимно ръчно от екип от 30 специалисти, които от Bentley съобщават, че ще бъдат преквалифицирани. До следващия април се очаква да бъдат произведени над 105 000 двигателя.
От марката информират, че през годините W12 е отбелязал 37% увеличение на мощността, 54% увеличение на въртящия момент и 25% намаление на емисиите. Най-големите промени дойдоха през 2015 г., когато Bentley преработи двигателя за лансирането на SUV Bentayga - 30 процента по-здрав картер, подобрена охладителна система, по-ефективни турбокомпресори и система, която може да изключи някои цилиндри, когато е необходимо.
Последната версия на W12 се влага в луксозния Batur и е с мощност 740 к.с. Извън Batur, версията на двигателя с 649 к.с. все още се предлага в ограничен брой Continental GT, Bentayga и Flying Spur. Компанията планира пълна електрификация на моделната си гама до 2030 г.
Със загубата на своя W12, Bentley е първият луксозен автомобилен производител, който се отказва напълно от своите 12-цилиндрови двигатели. Rolls Royce - най-близкият конкурент на Bentley, все още използва V12 от BMW. Като се има предвид това, че Rolls Royce представи наскоро първия си EV – Spectre, не може да се каже дали 6,75-литровият туин-турбо V12 на марката, известен също като N74, има още дълго живот.