IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bentley спира легендарния V12 двигател

До пълната електрификация на гамата си през 2030 г. британците ще предлагат хибриди

Легендарните двигатели постепенно се превръщат в нещо от миналото заради масовата електрификация и в духа на тази тенденция Bentley обяви, че спира от производство 6.0-литровия W12 агрегат.

 

bentley-w12-is-gone

 

От април следващата година британският производител на луксозни автомобили вече няма да сглобява 12-цилиндровия двигател, като производствената линия ще бъде заменена с капацитет за V6 и V8.

Главният изпълнителен директор на Bentley - Адриан Холмарк каза, че с разработването на W12 за първи път през 2003 г. вече е било ясно, че Bentley има мощен двигател, който ще бъде отличителният белег на компанията. „След 20 години и над 100 000 произведени двигателя W12 е време да оттеглим този вече емблематичен задвижващ механизъм докато компанията се движи към електрификация“, допълва Холмарк.

 

bentley-w12-is-gone-inline-A

 

Според информациите след спирането на W12 всяко Bentley ще се предлага с хибридно задвижване. Компанията майка на Bentley - VW, дори започва постепенно да премахва своя VR6, на който се базира W12.

Двигателите са сглобяват в завода в Крю, Великобритания предимно ръчно от екип от 30 специалисти, които от Bentley съобщават, че ще бъдат преквалифицирани. До следващия април се очаква да бъдат произведени над 105 000 двигателя.

 

bentley-w12-is-gone-inline-B

 

От марката информират, че през годините W12 е отбелязал 37% увеличение на мощността, 54% увеличение на въртящия момент и 25% намаление на емисиите. Най-големите промени дойдоха през 2015 г., когато Bentley преработи двигателя за лансирането на SUV Bentayga - 30 процента по-здрав картер, подобрена охладителна система, по-ефективни турбокомпресори и система, която може да изключи някои цилиндри, когато е необходимо.

Последната версия на W12 се влага в луксозния Batur и е с мощност 740 к.с. Извън Batur, версията на двигателя с 649 к.с. все още се предлага в ограничен брой Continental GT, Bentayga и Flying Spur. Компанията планира пълна електрификация на моделната си гама до 2030 г.

 

Bantley-Batur-1

 

Със загубата на своя W12, Bentley е първият луксозен автомобилен производител, който се отказва напълно от своите 12-цилиндрови двигатели. Rolls Royce - най-близкият конкурент на Bentley, все още използва V12 от BMW. Като се има предвид това, че Rolls Royce представи наскоро първия си EV – Spectre, не може да се каже дали 6,75-литровият туин-турбо V12 на марката, известен също като N74, има още дълго живот.

 

 

0 от 500