fallback

Какво се крие зад новата емблеми на Peugeot

Размерите са драстично увелечини, но това не е само по естетически подбуди

Добре известен факт е, че почти всички марки вече смениха емблемите си, като новата тенденция е те да не са триизмерни, но пък от друга страна да са с по-големи размери. Защо обаче се прави това? Даваме един пример с новото лого на французите от Peugeot. Те също смениха дизайна на логото, като новата им емблема дебютира на модела 308.

Още от пръв поглед е видно, че размерите ѝ са драстично увеличени, но по-интересното в случая е, че това не се прави само по естетически подбуди. Под новата централна емблема на радиаторната решетка всъщност се крият поредица от научни процеси и нови технологии и точно поради тази причина тя е с такива размери и материали.

Настоящото лого на Peugeot е част от тенденцията „плосък дизайн“ и избира черно и бяло. Сега голямата животинска глава може например да бъде изобразена и на други части от каросерията, като това засилва т.нар. маркетингов подход, който марката желае от години. Но новата емблема служи преди всичко на технологичната кауза, като се интегрира перфектно в решетката.

С други думи французите съчетават полезното с приятното. Емблемата, за която ви разказваме, има основателна причина да е точно такава, защото тя има за цел да покрие радара, който не можем да видим. Опция, която не е налична за базовите изпълнения на моделите, но пък се прилага все повече, като тенденцията е да се превърне в масова.

Накратко, Peugeot си поставя истинско техническо предизвикателство. Целта е да се възпроизведе това ново лого с метален вид, като под него същевременно се скрие технологията, без да се нарушава правилното ѝ функциониране. По този начин дебелината на повърхността на емблемата с лъва е еднаква, а нито един от компонентите по емблемата не съдържа метални частици.

Единствената възможност е да се използва индий - сребристобял и много слаб метал, представляващ в случая естествена хромирана сплав, но със свойства, които не смущават вълните на радара. След като се направи лазерното гравиране и след това се нанесе защитен лак, е невъзможно да се направи разлика между двете лога - това на базовите изпълнения и другото, под което се крие въпросната технология.

Този подход позволява на Peugeot да предложи повече функционалности по отношение на полуавтономното шофиране. Така например пакетът Drive Assist комбинира радара на адаптивния круиз контрол с технологията за следене на лентата и с функцията Stop and Go. Но под емблемата се крият и други важни технологии, свързани със следните опции:

Адаптивен круиз контрол с функцияStop and Go - свързан с автоматичната скоростна кутия EAT8 . с регулируема зададена точка на разстоянието между автомобилите.

Адаптивен круиз контрол с функция 30 км/ч – свързан с ръчната скоростна кутия – с регулируема зададена точка на разстоянието между автомобилите.

Автоматично аварийно спиране, което разпознава пешеходци и велосипедисти денем и нощем при скорост от 7 км/ч до 140 км/ч в зависимост от версията и предупреждава водача в случай на опасност от сблъсък.

Полуавтоматична смяна на лентата: от 70 км/ч до 180 км/ч подканва водача да изпревари превозното средство отпред, след което предлага да се върне в лентата.

Предварителна препоръка за скорост: системата подканва водача да адаптира скоростта си (ускоряване или забавяне) според знаците за ограничение на скоростта.

И всичко това се крие под електроника, разположена под новата голяма и плоска емблема на Peugeot.

fallback
  • #8
    Гунчо ( преди 1 година )
    Колата е красива,емблемата е напълно сгрешена като дизайн,крайно неестетична .Старото лого на Пежо изглеждаше като на премиум марка,демонстрираше висок стил и естетика.От гледна точка на комуникативния дизайн беше без еквивалент.Тази нова емблема е все едно индианци са се опитали да си напишат една табела....
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Старата беше по-хубава . Имаше изправена котка в позиция да драска фотьойла на стринка Пенка, тази новата не мога да разбера що за животно е това...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Щях да се респектирам ако бяха написали,че са отоплили тази емблема,за да стане използваема и зимата в снежно и студено време.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3 и при мен е същото,но след първия път в който се хванах като шаран на ръждив пирон вече не му обръщам внимание,иначе ставаш на куглокиго,а и премахмването на леда е доста сложно защото е замръзнал и по-вероятно е да повредиш нещо.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами кво се крие,крие се решетката.Що за *** въпроси.А това което са сложили за д и ли по-точно в ембеламата,доста други го правят.Например Рено в емблемата слага същата тази технология без да променя емблемата,Мерцедес също го прави,та не виждам нещо кой знае какво да са направили.
  • #3
    Йм ( преди 1 година )
    Радара е хубаво нещо, но при сухо време. На моята при лек снежец след 20 км радара отказва да работи. Трябва да спра и да почистя. Досадно.
  • #2
    Платена статия ( преди 1 година )
    Трябваше задължително да пише "платено съобщение" под статията...
  • #1
    Цар ( преди 1 година )
    Лъф
fallback
Последни