IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 3008 и 5008 се превърнаха в „меки“ хибриди

Двата кросоувъра ще харчат с 15% по-малко гориво

Само преди седмици Stellantis обяви, че Peugeot ще представи не по-малко от пет електрически превозни средства в Европа през следващите две години. Две от тях ще бъдат E-3008 и E-5008, базирани на моделите от следващо поколение, но междувременно и сегашните кросоувъри ще бъдат частично електрифицирани. Те получават „мека“ хибридна технология, която ще намали разхода на гориво с до 15%.


Peugeot 3008


Компанията-производител твърди, че 3008 и 5008 с 48-волтов стартер-генератор ще харчат с 2,5 л/100 км в града и с 0,7 л/100 км извън него. При движение на магистрала кросоувърите консумират толкова и колкото преди да получат нова система. Средното намаление на разхода е 1 л/100 км, а вредните емисии са с 20 гр/км по-малко.

Задвижващата система на обновените Peugeot 3008 и 5008 се състои от новоразработен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. 1,2-литровият мотор произвежда 134 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм въртящ момент от 1750 об/мин. Възползвайки се от турбокомпресор с променлива геометрия, този двигател работи по цикъла на Милър и се предлага с верига за синхронизация за намаляване на разходите за поддръжка.


Peugeot 3008


Нова е и шестстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител, която включва електрически мотор, инвертор и ECU. Електромоторът осигурява допълнителни 28 к.с. и 55 Нм, като и двата кросоувъра могат да работят само на ток, когато изискванията за въртящ момент са минимални.

Докато забавя, двигателят работи като генератор, за да захранва 48-вотлова батерия. Тя е литиево-йонна с капацитет от 432 вТ/ч. Поставено е под предната лява седалка и така товарният капацитет остава непроменен в сравнение с чисто бензиновите версии.


Peugeot 3008


При по-високи скорости – до 145 км/ч, двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично, когато водачът освободи педала на газта, но само постоянна скорост и при спиране. При натискане на педала на газта е осигурено усилване от 12 к.с. Тъй като 3008 и 5008 могат да се управляват за кратко в електрически режим, Peugeot инсталира акустична система за предупреждение за превозни средства (AVAS), която се задейства при скорости до 30 км/ч и предупреждава пешеходци и велосипедисти.

Новият вариант на двата модела заменя досегашните PureTech 130 EAT8, като „меката“ хибридна система ще бъде инсталирана и на моделите 208, 2008, 308, 308 SW и 408. Peugeot ще сглобява 3008 и 5008 Hybrid в своя завод в Сошо (Франция), а продажбите ще стартират през второто тримесечие на годината.


Peugeot 3008

0 от 500