Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Турбодвигателите от серията EA111 често имат повишена консумация на масло. Бързо разтягащата се верига и нейният обтегач са сред проблемите на моторите, които са появяват още при 40 000-50 000 км пробег. През 2011 г. двигателите бяха модернизирани с усъвършенстване на веригата, зъбните колела и капака на двигателя. Това значително подобри надеждността на моторите.
По-малкият двигател на 100 000 км може да започне да губи масло през уплътненията на скобата и масления филтър. При произведените преди 2011 г. бройки от модела се наложи подмяна на турбото, при което фазорегулаторът беше отделен.