Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
При версиите с климатроник, както сервомоторите на амортисьорите, така и самият модул са предразположени към повреда. След 3–5 години моторът на вентилатора на климатичната система се предава заради износени лагери, които трябва да се заменят. С течение на времето се появява и голям луфт на предната седалка.
След 150 000 км по кожения волан почват да си личат следи от одрасквания. Възможно е появата на теч в краката на пътника до шофьора, като той се дължи на пробив в линията за миещата течност към задното стъкло. Подовата настилка на предния пътник и водача е леко вдлъбната, което разваля цялостното впечатление от автомобила.