В продълженията на десетилетия фейслифтът е един от най-ефективните начини за съживяване на продажбите на определен модел 2-3 години след пускането му на пазара. Напоследък обаче повечето производители на автомобили обръщат все повече внимание на технологиите за сметка на промените във външния вид.
В интервю за CartExpert главният търговски директор и заместник генерален мениджър на Volvo - Бьорн Анвал, разкри новата стратегия на компанията, която ще позволи увеличение на приходите. Вместо „лифтинг на лицето“ (facelift) шведите ще залагат на „мозъчен лифтинг“ (brainlift).
„Нямаме намерение да таксуваме клиенти с 1 долар за всяка малка функция, защото все пак сме първокласна марка, чиито автомобили трябва да бъдат добре оборудвани от самото начало. Клиенти ще плащат допълнително само за значителни надстройки на различни електронни системи, като например функционалност за автономно шофиране“, обяснява Анвал.
Електрификацията върви ръка за ръка с по-добър софтуер и във Volvo иска да се възползват от нарастващото значение и на двете. Шведите бяха сред първите в индустрията, които обявиха премахването на двигателите с вътрешно горене, като обещаха да предложат изцяло електрическа гама до 2030 г.
На клиентите на марката ще бъде предложено да се абонират както за отделни функции, така и за самия автомобил. Така например новото Volvo EX30, чиято премиера ще бъде през юни 2023 г., ще се предлага на база абонамент за минимум 3 месеца.
Бъдещият електрически модел ще предлага достатъчно мощност и пробег, като трябва да привлече вниманието на нови, по-млади купувачи към марката. В гамата на Volvo кросоувърът ще се разположи на едно стъпало под XC40 Recharge и ще бъде позициониран като по-достъпен премиум електрически SUV.