fallback

Шведски капан срещу превишената скорост в града

Модулът прилича на „легнал полицай“ и се оказва много ефективен (ВИДЕО)

Германският град Ханау в провинция Хесен има огромен проблем с превишената скорост по местните улици и властите търсят спасение, информира Efahrer. И вместо да разчита на конвенционални мерки, като камери и радари, администрацията е решила да използва по-необичайно средство - шведски „капан“ в борбата с превишената скорост.

 

 

Какво представлява този капан? Шведската компания Edeva е измислила иновативен начин за справяне в градски условия в зони с по-ниска разрешена скорост, като монтира модул на пътя, който е нещо като „легнал полицай“, но с точно обратна посока – хлътва надолу.

Модулът се казва Actibump и включва камера и радар за измерване на скоростта на приближаващ се автомобил, както и модул на пътя, който реагира според бързината. Ако дадена кола се движи над ограниченията, сензорът във въздуха засича скоростта и предава сигнал към стоманена плоча, вградена в пътя, която се спуска надолу.

Това създава отвор - временна клопка, която стресира водача на високоскоростния автомобил, като според производителя не би трябвало да представлява риск за безопасността при шофиране. Защото отвореното празно пространство е малко, но достатъчно, за да предупреди шофьора, че е направил нещо нередно и трябва да намали. Ако автомобилът се движи с позволеното, то плочата не мърда. Когато преминават машини на полиция, линейки и пожарна те се ползват със специален статут и системата не ги смята за „нарушители“.

Проблемът на Actibump е високата цена от 50 000 евро, но според създателите работи много ефективно. Изводите се базират на вече няколко годишна работа в шведски градове и в Австралия.

 

 

Направени са и обобщаващи резултати с примери. В шведския град Линшьопинг по натоварен път, близо до Университетската болница, около 14 000 превозни средства преминават всеки ден, а градски автобус се движи на всеки 20 минути. Местните власти решиха да намалят ограничението на скоростта от 50 км/ч на 40 км/ч, като инсталират Actibump.

След това независима изследователска фирма проучва ефекта и установява, че средната скорост е паднала с 11 км/ч. А обикновено при понижаване на ограничението само със знаци с 10 км/ч, скоростта на пътя пада едва с 2-3 км/ч. След инсталирането на Actibump, 81% от шофьорите вече се съобразяват със скоростта.

 

 

В Малмьо (Швеция) градските власти имаха постоянен проблем с превишената скорост по редица пътища. За да ги направят по-безопасни инсталират Actibumps. Няколко месеца по-късно са направени изследвания на резултатите от първите три места. Скоростта на движение навсякъде е паднала до приложимото ограничение (+/- 3 км/ч). Причинените от трафика вибрации на земята са сведени до минимум, нивата на шум са по-ниски.

В Пърт (Австралия) в кампус на университета Къртин официалното ограничение на скоростта е 40 км/ч, но на практика шофьорите се движат средно с около 55 км/ч, а близо 65% и още по-бързо. Четири Actibump са инсталирани през зимата на 2017 г. и десет месеца по-късно средно превишаващите скоростта са намалели със 78,7%.

 

 

Като предимство пред класическите „легнали полицаи“ производителят посочва, че при Actibumps превозните средства, които се придържат към ограничението на скоростта, не трябва да спират и след това да ускоряват. Това подобрява трафика, освен това системата събира данни в реално време за качеството на въздуха, нивата на шум и вибрации, както и следи регистрационните номера на автомобилите, преминаващи през системата.  

 

 

fallback
  • #18
    Глупости ( преди 1 година )
    Само глоби - платени веднага спрямо доходите ще оправят работата+ Обществено полезен труд ако нямат пари
  • #17
    хехе ( преди 1 година )
    Ай сиктир от загрижеността на чиновниците! Нали знаете кои са най-страшната комбинация от 9 думи на английски? "I'm from the government and I'm here to help"...
  • #16
    до #10 ( преди 1 година )
    Хахаха ти в някоя паралелна вселена ли живееш бе Иванов. Спазвали били правилата хахаха и заради това им слагат такива неща, защоъо са много примерни и заради тяхното спазване навсякъде е пълно с камери. Ти книжка имаш ли, кола караш ли там? Ако да, то трябва да знаеш, че са на двете крайности. Или карат бавно, като баби или карат агресивно и нарушават често правилата. И стига с тези мантри колко били дисциплинирани. Не, не са. Просто четал имат на врата и са роби на системата.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    добре направен "легнал полицай" от асфалт е перфектното и евтино решение. При такива не е необходимо почти да спреш за да не изкъртиш окачването, а в същото време не може да минеш с 200. Отделно цената и шанса някой да го разруши умишлено минимални.
  • #14
    Иво ( преди 1 година )
    До #10. Специално пък в Белгия карат като ято с 150-160 и като приближи радар намаляват пак заедно до легалната скорост. По мои наблюдения, най-близо до ограниченията карат в UK.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни простотии! При това скъпи, сложни, а колко ефективни под въпрос.
  • #12
    Интегриран ром ( преди 1 година )
    Ко речи? Стоманена ламарина ли има..... Давайте братя общинари, купувайте легнали полицаи, да има зот де берем дебело джилязо
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    до #3 за това тук си ги правят от асфалт легналите, за да не е лесно да се повредят от ентелегенцията по тия земи..
  • #10
    Иванов ( преди 1 година )
    Браво на шведите и германците. Пък и на белгийците , където се намирам сега. Само дето Швеция, Германия, Белгия , нямат нищо общо с България. Както се казва , всяка прилика е случайна. Тук няма нужда от радари и други съоръжения , тук всички спазват правилата. По пътя от Брюксел до Брюж ( почти 2 часа с кола) , в най-лявата лента "летят" със 110-120 км. Пътя е пълен със 90 и 70 и всички спазват , дори и нашите *** братя.
  • #9
    дон чикен ( преди 1 година )
    нашите общинари 50000 евро не може да ги уплаши те могат и по 150 000 да платят(усвоят)
fallback
Последни