fallback

Кои марки похарчиха най-много пари за реклами на Super Bowl?

Само една от компаниите в първата тройка по разходи е американска (ВИДЕО)

Финалът в първенството по американски футбол – Super Bowl, е едно от най-значимите спортни събития в САЩ и поради тази причина привлича огромен интерес както сред феновете, така и за реклама. Новият шампион в Националната футболна лига (НФЛ) е отборът на Канзас Сити Чийфс, който надигра с 38:35 т. Филаделфия Ийгълс.

 

 

Сред традиционните рекламодатели по време на Super Bowl са и автомобилните компании, като тази година цената на 30 секунди рекламно време достигна рекордните 7 милиона долара. Според специалистите сега бюджетите бяха много по-скромни заради продължаващата криза в индустрията и необходимостта от пренасочване на средства за производство на електрически автомобили. Но не винаги е било така.

Експерти изчислиха колко пари са похарчили производителите на автомобили за закупуване на рекламно време на Super Bowl от 1969 г. досега. И само една американска марка влезе в челната тройка, съобщава Autoevolution.

На първо място е японската Toyota, която купи реклами на Super Bowl 14 пъти и похарчи повече от 182 милиона долара. Минималната продължителност на рекламата е 30 секунди. За сравнение през 2002 г. цената е била едва 2,2 милиона долара. Toyota реши да пропусне Super Bowl тази година за първи път от 2017 г.

На второ място с 14 реклами е Kia, която е похарчила 136,5 милиона долара за закупуване на рекламно време. Тази година кросоувърът Kia Telluride SX Prestige X-Pro стана звездата на Super Bowl, а герой е баща, който е забравил биберона на детето си и е принуден да се върне с Telluride обратно у дома, без да се интересува от препятствията по пътя.

На трето място е Jeep с 10 реклами с обща продължителност 10 минути 45 секунди. По отношение на разходите това е колкото на Kia - $136,5 милиона. Видеото от 2023 г. се нарича „Място за паркиране“ и е за „да отидете навсякъде“ и „да правите всичко“ с наскоро електрифицираните Jeep Grand Cherokee и Wrangler 4xe.

В сравнение с други реклами на Super Bowl обаче според Autoevolution тази продукция на Jeep, въпреки че кинематографията е добре направена, сценарият създава впечатлението, че е написан по време на „пауза за кафе“ и изглежда неясен и невдъхновяващ.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    американци сър
  • #2
    бегай бе ( преди 1 година )
    някви краварски тъЪъпи шоута
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А тази година беше представено най-голямото доказателство за безсилието на останалите автомобилни компании срещу tesla. Вместо да представят своя реклама която да рекламира продуктите им, платиха десетки милиони за антиреклама срещу tesla. Можете да го потърсите в youtube
fallback
Последни