IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои марки похарчиха най-много пари за реклами на Super Bowl?

Само една от компаниите в първата тройка по разходи е американска (ВИДЕО)

Финалът в първенството по американски футбол – Super Bowl, е едно от най-значимите спортни събития в САЩ и поради тази причина привлича огромен интерес както сред феновете, така и за реклама. Новият шампион в Националната футболна лига (НФЛ) е отборът на Канзас Сити Чийфс, който надигра с 38:35 т. Филаделфия Ийгълс.

 

Toyota super bowl

 

Сред традиционните рекламодатели по време на Super Bowl са и автомобилните компании, като тази година цената на 30 секунди рекламно време достигна рекордните 7 милиона долара. Според специалистите сега бюджетите бяха много по-скромни заради продължаващата криза в индустрията и необходимостта от пренасочване на средства за производство на електрически автомобили. Но не винаги е било така.

Експерти изчислиха колко пари са похарчили производителите на автомобили за закупуване на рекламно време на Super Bowl от 1969 г. досега. И само една американска марка влезе в челната тройка, съобщава Autoevolution.



На първо място е японската Toyota, която купи реклами на Super Bowl 14 пъти и похарчи повече от 182 милиона долара. Минималната продължителност на рекламата е 30 секунди. За сравнение през 2002 г. цената е била едва 2,2 милиона долара. Toyota реши да пропусне Super Bowl тази година за първи път от 2017 г.

На второ място с 14 реклами е Kia, която е похарчила 136,5 милиона долара за закупуване на рекламно време. Тази година кросоувърът Kia Telluride SX Prestige X-Pro стана звездата на Super Bowl, а герой е баща, който е забравил биберона на детето си и е принуден да се върне с Telluride обратно у дома, без да се интересува от препятствията по пътя.


На трето място е Jeep с 10 реклами с обща продължителност 10 минути 45 секунди. По отношение на разходите това е колкото на Kia - $136,5 милиона. Видеото от 2023 г. се нарича „Място за паркиране“ и е за „да отидете навсякъде“ и „да правите всичко“ с наскоро електрифицираните Jeep Grand Cherokee и Wrangler 4xe.

В сравнение с други реклами на Super Bowl обаче според Autoevolution тази продукция на Jeep, въпреки че кинематографията е добре направена, сценарият създава впечатлението, че е написан по време на „пауза за кафе“ и изглежда неясен и невдъхновяващ.


0 от 500