fallback

BMW преобрази X5 и X6

Двата модела получиха хибридни системи с нов двигател, както и модернизирани технологии

Германският производител BMW обнови два от най-популярните си модели – X5 и X6, които поучиха не само променен външен вид, но и сериозна модернизация на задвижващите системи, както и нови технологии. Двата модела ще бъдат представени пред публика през март, а производството им ще стартира през април в завода на компанията в Спартенбърг (Южна Каролина).

Версиите X5 sDrive40i, xDrive40i и X6 xDrive40i получават ново поколение на 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор на BMW. Силовият агрегат получава 48-волтова мека хибридна помощ с електрически мотор, произвеждащ 12 конски сили и 199 Нм. Съвкупната мощност на системата вече е 375 к.с. и 519 Нм. За сравнение, предишното приложение на шестцилиндровия двигател в тези модели имаше 335 к.с. и 450 Нм. От BMW посочват, че обновените X5 и X6 xDrive40i ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, което е подобрение с 0,1 секунди.

Версиите X5 и X6 M60i xDrive продължават да използват 4,4-литров туин-турбо V8, но сега той е подпомаган от 48-волтова мека хибридна система. Мощността на силовия агрегат все още е 523 к.с. и 750 Нв. И двата автомобила ускоряват до 100 км/ч за 4,2 секунди.

В същото време X5 xDrive50e PHEV заменя предишното xDrive45e. Общата системна мощност на 3,0-литровия, 6-цилиндров турбодвигател и електромотор е 483 к.с. и 700 Нм вместо досегашните 389 к.с. и 600 НВ. Обновеният електрически мотор произвежда 194 к.с. и 380 Нм, но за кратък период от време може да предложи 449 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, след като досега беше 5,3 секунди.

BMW също така предоставя на версията xDrive50e батерия с нетен капацитет от 25,7 кВт/ч, която да замени предишното устройство от 17,1 кВт/ч. Освен това батерията вече може да зарежда с променлив ток до 7,4 кВт, което осигурява пробег само на електричество от 64 км.

Новите задвижващи системи се предлагат 8-степенна автоматична скоростна кутия. Трансмисията вече има електрическа маслена помпа и торсионни амортисьори, които правят превключването по-плавно. В наличния пакет M Sport има настройка Sprint, която автоматично превключва на най-ниската използваема предавка, поставя задвижването в най-спортен режим и получава пълното електрическо усилване от меката хибридна система.

Обновените X5 и X6 изглеждат малко по-различно от своите предшественици. BMW отбелязва, че контурът на фаровете е с 35 мм по-тесен. Изваяните повърхности сега граничат с бъбрековидните решетки на радиатора. X5 се предлага с опционална осветена решетка, а X6 идва стандартно с пакет M Sport, който има осмоъгълник в долната част на панела. Задвижваните от V8 модели M60i xDrive имат четири изпускателни тръби.

Клиентите могат да избират от няколко нови цвята. Blue Ridge Mountain металик, Brooklyn Grey металик, Skyscraper Grey металик и Frozen Pure Grey металик се присъединяват към палитрата. X5 M60i xDrive се предлага в цвят Marina Bay Blue металик, а X6 M60i xDrive - в Isle of Man Green metallic.

В интериора на обновените X5 и X6 също има доста промените. Екраните вече са в един извит стъклен дисплей, състоящ се от 12,3-инчов информационен екран и 14,9-инчов диагонален инструментален монитор. Лента за околна светлина с 15 избираеми цвята добавя малко светлина към купето.

По отношение на помощ при шофиране, системата Highway Assistant се присъединява към опционалния Driving Assistance Professional Package. Тя позволява на шофьорите да свалят ръцете си от волана на магистрали с ограничен достъп при скорости до 140 км/ч. Режимът Assisted View на арматурното табло показва превозните средства, засечени от камерите и сензорите в текущата и съседните ленти.

Функцията Parking Assistant Professional записва шофирането на автомобила до 200 метра и може да ги възпроизведе на заден ход. Това означава, че шофьорът може да накара автомобила да дойде при него, като го управлява от приложението My BMW на смартфон.

Още снимки на обновените BMW X5 и X6 - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    ЛГ, Самсунг, Панъсоник, Дайкин, Хитачи и тям подобни произвеждат макс. среден клас - т.е. ширпотребата. За високия клас при термопомпите дори не си чувал и са все европейски марки, по-точно австрийски. Те са поредната технология, където иновациите се случват в Европа (или Америка), а производството и масовката - в Азия. Същото е с батериите и практически всяка технология. А защо в Европа не се произвежда масовката - прочети за Бостонската мартица и може и да разбереш.
  • #10
    Смех ( преди 1 година )
    А бе кво ми хвашите германия напъната държава която може това което могат и всички други по света.Що климатиците по Света са само ЛГ Самсунг и Панъсоник.Германция е новата Франция дето само те си ползват стоките от болен шовинизъм.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова нямат климатици и телевизори германците, че половин Германия е с климатици Бош и телевизори Телефункен (собственост на АЕГ). Ама то се иска малко обща култура. :)
  • #8
    Харесвах тази марка ( преди 1 година )
    Новите БМВ-та нямат усещането за качество като при по-старите модели.Много пластмаса и маркетинг. Малко субстанция.
  • #7
    до 5 ( преди 1 година )
    Правилно, не си купувай Х5. Карай си 20-годишната койота
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    мек хибрид правиш ли разлика
  • #5
    край ( преди 1 година )
    немски хибрид -да бе да. Тия още не могат да направят климатик и телевизор - камо ли хибридна кола. За електричка да не говорим.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Махнали са контролите за климатика. Чао!
  • #3
    Бичкията ( преди 1 година )
    BMW започва да добива все по-азиатски вид, пренебрегвайки поставената им задача да доближат дизайна до RR...
  • #2
    Не хейтя ,факти са ( преди 1 година )
    .."обновените X5 и X6 xDrive40i ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, което е подобрение с 0,1 секунди"...
fallback
Последни