fallback

Китайците показаха електромобил, чиято батерия сe сменя за минути

В родината си кросоувърът на SAIC струва малко над 50 000 лева

Китайската марка Rising Auto, известна на вътрешния пазар като Feifan, която е част от автомобилния гигант SAIC, представи електрическия кросоувър R7 със сменяема батерия. Според CarNewsChina, премахването на батерията и замяната с нова отнема само 2,5 минути.

От Rising Auto R7 досега са произведени само четири екземпляра. Кросоувърът има опростена каросерия с покрит покрив, осигуряващ аеродинамичен коефициент на съпротивление от 0,238, и врати с прибиращи се дръжки и прозорци без рамки. На размери R7 е близо до Hyundai Palisade.

Новият модел се задвижва от електрически агрегат с един или два двигателя по избор. В първия случай задвижването е задно, а във втория - пълно. Версия със задвижване на всички колела развива до 544 к.с. и 700 Нм въртящ момент, ускорява от място до 100 км/ч за 3,8 секунди и изминава около 600 км с едно зареждане.

Батериите за R7 се произвеждат от United Auto Battery System (UABS) - съвместно предприятие между SAIC и CATL. Зареждат се от битовата мрежа, но основната им характеристика е възможността за ултра бърза подмяна само за 2,5 минути.

Електрическият кросоувър разполага и с 43-инчов панел в купето, който комбинира три екрана и се захранва от процесор Qualcomm Snapdragon 8155. Системата се управлява с гласови команди и разпознава лица. Оборудването включва лидар Luminar с обхват 500 метра, 4D радари, камери и други сензори, отговарящи за системата за автономно шофиране от второ ниво. Данните от тях се обработват от компютър на два чипа Nvidia Orin. Цените на R7 започва от 195 900 юана (малко над 52 000 лева), но в този случай собственикът само наема батерияна. Еднократната покупка на електрически автомобил с батерия ще струва най-малко 279 900 юана (74 800 лева).       Още снимки на кросоувъра - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Опа. Грешка съм направил. Те даже автомобилите не били 30, а само 10. Извинявай, ама дори на сегашните смешни бързи зарядни станции в българия със само четири колонки при тази липса на електромобили, ако 10 електромобила идат по едно и също време на такава зарядна станция, последния ще тръгне по-бързо от 30 минути, ако автомобилът му позволява бързо зареждане, като например тесла audi и porsche.
  • #10
    Нввпр ( преди 1 година )
    Съмнителна е нещо тая работа с бързата смяна. Все пак тези батерии са по 500-600 кила, а закрепването и окабеляването им е бая "дебело", включително и заради безопасността. Но в статията типично в новия автомобилен стил се говори предимно за вратите без дръжки и хилядите дисплеи и радари. Следващия път гледайте фокуса на новината да бъде за това колко мегапиксела е камерата за заден ход!
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    А твоя коментар защо мислиш, че е много умен? Не мислиш ли че е доста по-умно тези 30 автомобила вместо да чакат на опашка половин час, да бъдат включени на 30 зарядни станции едновременно и след 10 минути да потеглят всичките и за час тези 30 зарядни станции да обслужват над 100 автомобила, без собствениците им да чакат на опашка и да местят автомобила през 2,5 минути, а вместо това след спиране за 10 секунди да включат кабела, а след тоалетна и кафе, да го изключат за 10 секунди и да тръгнат?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще кажете ами да излизаме от ЕС докато е време! И къде ще отидем? Пак да сме сателит на СССР ли? Вижте само състоянието на сателитите на САЩ срещу тези на СССР до преди падането на желязната завеса. До преди 10-тина години В Германия още се усещаше кога си в западна и кога в източна. Как Полша само от идеята да се възстанови съюза наля милиарди във въоръжение само и само да не се случва.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Много тъжно ми става като гледам коментари радващи се че европейската автомобилна индустрия ще бъде заменена от Китай. Не разбирате ли че тази индустрия е ключова за Франци, Германия, Италия, Словакия и др страни. Ако загине означава сътресения из цяла Европа. Включително и за нас като част от ЕС. И второ мислите ли че като Китай стане доминираща сила няма да надуе цените? Вижте ситуацията в Русия. Как колите се продават с по 10+к евро надценка спрямо в Китай.
  • #6
    до №4 ( преди 1 година )
    Много глупав коментар си написал. Смяната на батерии е може би решението за развитието на електричките, но няма как да унифицират нещата защото всеки производител ще има различна система (като батерия на телефон).Иначе станциите ще могат да зареждат тези батерии, когато не е натоварено и сменят примерно 10 броя за 30 мин ако се струпат повече коли
  • #5
    онзи ( преди 1 година )
    малко над 50 000лв. *** направо без пари. ще има опашки от чакащи да си купят, като опашките пред БНБ за монети... и веднага ще ги препродават за 88 000 като топъл хляб
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер! Вече няма да си губим времето да спираме за цели 10 минути по пътя до морето и да плащаме 20 лв за зареждане, а ще сменяме батерията само за 2,5 минути за 200 лв и ще идем да си изчакаме 10 минути опашката на тоалетната и за кафе, докато автомобилът ни чака със заредена батерия. Има само един проблем - до морето и обратно има десетина бързи зарядни станции, но нито една такава станция за смяна на батерии. Вероятно няма и да има, защото това е глупава идея!
  • #3
    Ъъъъъ ( преди 1 година )
    Казваш бързо се сваля като фаровете на Порше Кайен!?
  • #2
    Васил ( преди 1 година )
    Както телефоните и прахосмукачките роботи - така и колите ще идват от Китай - така им се пада на западните мозъци изнасяйки всяко възможно производство на там с огромната им лакомия.
fallback
Последни