Точно когато мнозина си помислиха, че решетките на моделите на BMW не могат да станат по-големи, германската марка подаде патент за нова предна част. Тя е едно цяло, включващо фаровете в безшевен панел, който може да замени конвенционалната решетка.
Документи, подадени в Световната организация за интелектуална собственост, разкриват, че новият панел може да интегрира фаровете на автомобила, както и сензорите, необходими за системите за подпомагане на водача. Материалът, покриващ панела, преминава от непрозрачен към прозрачен в зависимост от настройката.
Това означава, че когато фаровете на автомобила са изключени, панелът може да предложи гладък външен вид, но когато са необходими светлини, определени части от решетката стават прозрачни и това позволява на светлината да преминава през тях. Целият детайл разполага с потенциал за представяне на различни модели на дневни светлини.
В BMW наричат това „лекопроводима технология”, като тя повтаря системата E-Ink на марката, наскоро показана в концепцията i Vision Dee. Тази „решетка“ може да бъде цифрово изобразяване на двойните бъбреци на BMW. В случая бъдещите електромобили на компанията няма да имат нужда от конвенционална решетка за охлаждане.
Патентните чертежи показват степента, до която този панел може да се разпространи в предната част на бъдещите автомобили, като се подчертават различните състояния на системата. Те включват „изключено“, където интерактивният панел не показва графики или осветление.
През последните години BMW предизвика доста полемики с решетките на своите автомобили, включително осветената бъбрековидна решетка на X6 и големия двоен панел на купето 4-Series, така че показаният патент изглежда като логична следваща стъпка за германския производител.
И все пак, трябва да се уточни, че серийния вариант технологията често се разминава с показаното на чертежите. Изглежда обаче, че в BMW са помислили за всички подробности на бъдещия дизайн на решетката, тъй като според документите, новият панел може да бъде нагрят, за да се избегне заледяването на дисплея при по-студени условия.