fallback

Toyota не успя да се задържи на върха в България

Tesla и Lexus са марките с най-голям ръст у нас през януари 2023

След като Toyota успя да измести традиционния лидер Dacia като най-продавана марка нови автомобили в България през 2022, още първият месец на 2023 възстановява статуквото - и то с огромна преднина за румънския бранд на Renault. Toyota се смъква чак на трета позиция.        Dacia Spring е не само най-популярният електромобил на българския пазар, но и първият модел без ДВГ, който влиза в Топ 5 на най-продаваните леки коли        Пазарът на нови автомобили у нас продължава да расте въпреки големите проблеми с доставките. За първия месец на 2023 година МВР докладва 2928 регистрации в категории M1 и N1 - с 21% повече, отколкото през 2022.    

ТОП 10, МОДЕЛИ
Dacia Sandero - 353 Renault Express - 121 Toyota Corolla - 105 Renault Clio - 84 Dacia Spring - 63 Kia Sportage - 58 Toyota RAV4 - 52 Toyota Aygo X - 48 Volkswagen T-Roc - 47 Skoda Octavia - 44

С най-голям ръст спрямо януари 2022 са Tesla (+1900%, или 20 регистрации сега спрямо само една тогава), и Lexus (130%, 23 срещу 10 година по-рано). От по-масовите марки обаче най-сериозен ръст имат Dacia (87.1%), Volkswagen (86.3%) и BMW (81%).

При цялостния солиден ръст на пазара обаче няколко марки отчитат и значителен спад - едноцифрен при Peugeot и Toyota, двуцифрен при Volvo, Opel, Suzuki и Nissan. Така се стига до куриозната ситуация Porsche да влезе в Топ 20 и да има повече продажби от Nissan.            Най-продаваните марки в България, януари 2023 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #28
    Васил Илиев търговец ( преди 1 година )
    Моля не пишете повече такива статии. Има разлика между продадени и регистрирани автомобили.
  • #27
    Хм ( преди 1 година )
    Българският пазар въобще не е пазар... При условие, че продадените стари автомобили са десетина пъти повече от новите.
  • #26
    до 23 ( преди 1 година )
    Да, понеже купувачите на iX масово имат нужда от две хиляди литра багажник, понеже разкарват банички по закусвалните. BMW в момента са десетилетие по-напред от Tesla и като батерии, и като температурен мениджмънт, и като ефективност. За комфорт не говорим въобще, там Тесла е сравнима само с трабант.
  • #25
    до предния ( преди 1 година )
    Германците дали се умрели, не знам! Но ти определено си достигнал умствено това състояние!
  • #24
    Факт! ( преди 1 година )
    Бмв и германците умряха с края на двг.Безпредметно е повече да се говори за германците в автомобилостроенето
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    БМВ iX има по-малък багажник от Модел 3, а е огромен, лаком тyлуп. И това е без да броим предния багажник на Теслата. За какво повече да говорим? Технологично и ергономично са по-зле от Тесла, а по лукс са по-напред. Обичам лукс, но електромобилите на БМВ имат твърде много недостатъци, за да си заслужават.
  • #22
    до 18 ( преди 1 година )
    Нормален съм, да. Последните 20г. съм карал пет Шкоди и проблеми не съм имал. Стария tsi 1.8 яде масло, малката суха dsg не е много ок, но други сериозни проблеми няма за разлика от доста т.нар. премиум марки . Вярно е че не ги карам повече от пет години и 150000 км, явно ти караш некви 20г. кошници, незнайно откъде и как поддържани.
  • #21
    УрЗаУефски ( преди 1 година )
    Тесляци още ли най близкия ви сервиз е във Виена? Шкода е некачествена заради скапаните TSI двигатели с разтегната верига на 80 хил км, проблем имащи цялата VW група и лакомията на VW. Октавия от 2000г е по надеждна от новите трошляци. БМВ не е кола за хора с нормални заплати .
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Колега, въпросът е дали автомобилът за теб е превозно средство, от което искаш минимум проблеми, или е фалшива патерица за комплексираното его, което си мисли, че кочинка с емблема Мерцедес за пет хиляди лева го прави преуспял в живота
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се е за предпочитане едно ново Сандеро за 22к лв пред някой 15 год.премиум за същите пари,с който си всеки месец в сервиза,но българското мислене е друго - беден с големи претенции ;)
fallback
Последни