fallback

Toyota не успя да се задържи на върха в България

Tesla и Lexus са марките с най-голям ръст у нас през януари 2023

След като Toyota успя да измести традиционния лидер Dacia като най-продавана марка нови автомобили в България през 2022, още първият месец на 2023 възстановява статуквото - и то с огромна преднина за румънския бранд на Renault. Toyota се смъква чак на трета позиция.        Dacia Spring е не само най-популярният електромобил на българския пазар, но и първият модел без ДВГ, който влиза в Топ 5 на най-продаваните леки коли        Пазарът на нови автомобили у нас продължава да расте въпреки големите проблеми с доставките. За първия месец на 2023 година МВР докладва 2928 регистрации в категории M1 и N1 - с 21% повече, отколкото през 2022.    

ТОП 10, МОДЕЛИ
Dacia Sandero - 353 Renault Express - 121 Toyota Corolla - 105 Renault Clio - 84 Dacia Spring - 63 Kia Sportage - 58 Toyota RAV4 - 52 Toyota Aygo X - 48 Volkswagen T-Roc - 47 Skoda Octavia - 44

С най-голям ръст спрямо януари 2022 са Tesla (+1900%, или 20 регистрации сега спрямо само една тогава), и Lexus (130%, 23 срещу 10 година по-рано). От по-масовите марки обаче най-сериозен ръст имат Dacia (87.1%), Volkswagen (86.3%) и BMW (81%).

При цялостния солиден ръст на пазара обаче няколко марки отчитат и значителен спад - едноцифрен при Peugeot и Toyota, двуцифрен при Volvo, Opel, Suzuki и Nissan. Така се стига до куриозната ситуация Porsche да влезе в Топ 20 и да има повече продажби от Nissan.            Най-продаваните марки в България, януари 2023 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #18
    до #17 ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш, че Шкода е качествен автомобил? Ти нормален ли си? Качеството му е като на Дачия, но на много по-висока цена. Всички проблеми и неудачи на ВАГ групата са пренесени в Шкода или искаш да ме убедиш, че не са?
  • #17
    до 14 ( преди 1 година )
    за дачия и тесла не знам, но шкода не е некачествен автомобил, напротив
  • #16
    Aaa ( преди 1 година )
    Хахаха, ами те продажбите в България се определят от фирмите, които си купуват за служебни от най-евтините. Не виждам защо въобще я правите тая статистика.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    И аз чакам моето Сандеро с газчица в края на месеца ! А вие продължавайте да спорите .
  • #14
    До смех ( преди 1 година )
    Може и да има по-добри коли от БМВ, например Ролс Ройс, но теслА със сигурност не е от тях. Реално това недоразумение може да се сравнява като качество и изпълнение, нещо между Дачия и Шкода. Това е факт.
  • #13
    Фф ( преди 1 година )
    Всъщност Ел. Двигателите и техния мениджмънт с софтуера е премиера.....и с право - никой друг не може така да ги управлява двата Ел. Двигателя......
  • #12
    Фф ( преди 1 година )
    Базовата Тесла ..... поне У имам впредвид .....въобще няма нищо общо с другите Тесли с два мотора.Там е силата на Тесла .....в зависимост от скоростта превключва на мотора който е с по-полезно КПД - ТОЗИ с перманентен или този с Ел.магнит.С един мотор - половин кола
  • #11
    6 до 9 ( преди 1 година )
    Да прав си, но сложих че Теслата трябва да стигне до тук от Германия или друга страна. Което няма да е под 2000 лв. Не знам конкретно при БМВ как е, но повечето дилъри дават 10-тина % отстъпка и тогава цените доста се доближават. При Тесла също има опции но по-рядко. Но всичко зависи от отстъпката, за да стане смислено БМВ-то.
  • #10
    Смех ( преди 1 година )
    Имах предвид друго колко трябва да ситъп за да купиш Бмв при положение че има много по-добри коли от него
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    Всъщност бяха с близки цени до преди половин месец и за тогава си прав.. Вече базовата Тесла 3 е 10 хил евро по-малко от базовото i4 с малката батерия и сравним пробег а Тесла 3 Пелформанс е колкото i4 с голямата батерия и 1 мотор но пък по характеристики е сравним с M50 версията която е доста по-скъпа
fallback
Последни