fallback

Toyota не успя да се задържи на върха в България

Tesla и Lexus са марките с най-голям ръст у нас през януари 2023

След като Toyota успя да измести традиционния лидер Dacia като най-продавана марка нови автомобили в България през 2022, още първият месец на 2023 възстановява статуквото - и то с огромна преднина за румънския бранд на Renault. Toyota се смъква чак на трета позиция.        Dacia Spring е не само най-популярният електромобил на българския пазар, но и първият модел без ДВГ, който влиза в Топ 5 на най-продаваните леки коли        Пазарът на нови автомобили у нас продължава да расте въпреки големите проблеми с доставките. За първия месец на 2023 година МВР докладва 2928 регистрации в категории M1 и N1 - с 21% повече, отколкото през 2022.    

ТОП 10, МОДЕЛИ
Dacia Sandero - 353 Renault Express - 121 Toyota Corolla - 105 Renault Clio - 84 Dacia Spring - 63 Kia Sportage - 58 Toyota RAV4 - 52 Toyota Aygo X - 48 Volkswagen T-Roc - 47 Skoda Octavia - 44

С най-голям ръст спрямо януари 2022 са Tesla (+1900%, или 20 регистрации сега спрямо само една тогава), и Lexus (130%, 23 срещу 10 година по-рано). От по-масовите марки обаче най-сериозен ръст имат Dacia (87.1%), Volkswagen (86.3%) и BMW (81%).

При цялостния солиден ръст на пазара обаче няколко марки отчитат и значителен спад - едноцифрен при Peugeot и Toyota, двуцифрен при Volvo, Opel, Suzuki и Nissan. Така се стига до куриозната ситуация Porsche да влезе в Топ 20 и да има повече продажби от Nissan.            Най-продаваните марки в България, януари 2023 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #8
    До смех ( преди 1 година )
    Скъпо и луксозно са две различни неща. Щом пластмаси като турски легени , имитации на кожа и дърво, скърцане на всякъде където се докоснеш и липсата на един прав шев и фуга където и да е в колата е премиум за теб, значи не си се качвал в кола по-нова и скъпа от голф 3. На теслА единственото скъпо нещо са и батериите и надценката, която е направена за да заблуди електропитеците, че си купуват премиум. Реалната себестойност на тази щайга е колкото на всяка Шкода Октавия и нито лев отгоре.
  • #7
    Смех ( преди 1 година )
    Тесла е премиум автомобил както и бмв за каквито последните се имат защо да не влиза в тази графа.Освен това е скъпа кола напълно влиза в графата луксозна
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Модел 3 и I4 са с близки цени. Да механиката на Теслата е по-добра, но не с толкова много и ще е 4х4 спрямо аналогичното на БМВ. Но пък дизайна и общата концепция на Тесла не са за всеки. Предвид че БМВ имат представителство в БГ и ако хванеш някоя прилична промоция, БМВ-то според мен е по-интересната кола.
  • #5
    До смех ( преди 1 година )
    Колко трябва да си умопобъркан, за да наречеш теслА луксозна, че и да я сравниш с БМВ. Всичко това при факта, че си виждал теслА само по телевизията. За правопис и грамотност няма да коментирам, там си покъртителен.
  • #4
    Смех ( преди 1 година )
    Е ти па щом ме слдиш си я съвсем закъсал
  • #3
    Плач ( преди 1 година )
    Колко трябва да ти е мизерно и самотно животчето, че по цял ден да бълваше заядливи коментари по форумите, белким някой ти отговори:D
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Смешното е да си толкова безграмотен , че да не сложиш , нито точка , нито запетая ! Наблегни на буквара и з***еВи кой , какво си е купил ! Абе СмЕх си е
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Колко трябва да си умопобъркан да си купиш електрическо бмв.Айде търсиш евтина ел кола тогава Дачия спринг търсиш луксозна ел кола тогава Тесла търсиш мощно в 8 бмв с което да дрифтиш и сваляш мадами ок тогава може бмв ама да търсиш електрипеска кола и да купиш бмв трябва нещо да си с психично отклонение
fallback
Последни