Премиерата на новото поколение на Mercedes-Benz E-Class ще се състои до няколко месеца, а малко след това ще излезе и топ-версията на модела AMG E 63, която ще получи електрифицирана задвижваща система, съобщава Autocar.
Това означава, че сегашният E 63 е последният, който разполага с 4,0-литров битурбо V8 двигател, развиваш 612 к.с. и 850 Нм. Благодарение на него седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, като развива максимална скорост от 300 км/ч.
Продажбите на новия Mercedes-AMG E 63 ще стартират догодина, като при V8 моторът ще бъде заменен от 6-цилиндров агрегат, подпомаган от електромотор на задната ос. Тази комбинация вече е добре позната от новото поколение C 63 S E Performance, който обаче използва електрифициран 4-цилиндров агрегат със съвкупна мощност 680 к.с. и 1020 Нм. В същото време GT 63 S E Performance разполага с 843 к.с. и 1400 Нм, получени от електрифициран V8.
По информация на британското издание, за следващата топ-версия на E-Class е избран редови, 6-цилиндров бензинов двигател, монтиран напречно. На задната ос има електромотор, захранва от батерия с 4,8 кВт/ч. Новият задвижващ агрегат ще развива 710 к.с. и 1200 Нм, което означава близо 100 к.с. повече от сегашния V8.
Пробегът само на електричество ще бъде малък (около 15 км), тъй като в случая се търси производителност. За AMG E 63 са предвидени нови режими на движение, благодарение на които ще бъде компенсирано по-голямото тегло на автомобила заради допълнителния електромотор и батерията.
Следващото поколение на модела ще получи и версия E 53, която също ще бъде хибрид с 6-цилиндров двигател, но с по-ниска мощност. Очаква се тя да бъде около 517 к.с. и 723 Нм въртящ момент, което също е сериозно увеличение спрямо сегашните 435 к.с. и 519 Нм, осигурявани от меката хибридна система.
Снимки: Autoevolution