Италианска марка Bizzarrini представи първия си нов суперавтомобил, наречен Giotto. Кръстен е на основателя на компанията Джото Бизарини - инженерът-пионер, който помогна за създаването на автомобили като Ferrari 250 GT SWB и 250 GTO и проектира емблематичния V12 двигател на Lamborghini, преди да създаде фирма, носеща неговото име.
Компанията избра да стилизира Giotto в духа на емблематичния 5300 GT Revival - автомобил, който производителят възроди със специална серия. Подобно на модела, от който черпи вдъхновение, Giotto е проектиран от Джорджето Джуджаро и неговия син Фабрицио. Джуджаро има голям дял във външния вид на 5300 GT, докато работи като млад мъж в Bertone преди 60 години.
Подробностите за задвижването ще бъдат разкрити по-късно, но Bizzarrini казва, че се очаква машината ще има V12, средно разположен двигател с атмосферно пълнене. Това е реверанс към легендарния мотор Lamborghini V12, който се оказа толкова успешен, че марката го използва в продължение на десетилетия. Lamborghini нае Bizzarrini за проектирането на шедьовъра, който се използва в легенди като Miura, Countach и Murcielago.
Въпреки, че мощностите остават загадка, Giotto ще използва осемстепенна трансмисия с двоен съединител. Крис Порит - човекът, който някога е ръководил инженерните подразделения на Aston Martin, Tesla и Rimac, ще наблюдава развитието като технически директор на Bizzarrini.
Giotto ще разполага с композитна структура на каросерията, която ще отговаря на стандартите за безопасност, заедно с олекотени карбонови панели, за да се осигури още по-добра производителност.
„Сега ние много съзнателно и автентично пресъздаваме визията на Джото, избирайки да не преследваме времена за ускорение или рекорди за обиколка, а да разработим кола, която да се хареса на онези опитни шофьори, търсещи чистота, автентичност и рядкост“, каза Крис Порит.
Не може да се отрече, че това е ефектно изглеждаща кола, коментира Сarbuzz. Еднакво драматичен и грациозен, Giotto не изглежда като нищо друго на пътя, въпреки че има лека прилика с Bugatti Centrodieci в предницата. Двойните монтирани на предния капак вентилационни отвори, открити при старите Bizzarrini, са се превърнали в стилистична характеристика и сега съдържат тънките фарове.
Между тях ще намерите логото на марката. Триъгълната B-колона на 5300GT и уникалното задно предно стъкло вдъхновиха страничния профил на Giotto. Докато предният край шепне тиха агресия, задният край е по-плавен и леко се стеснява, за по-аеродинамична форма.
„Да имаш възможността да проектираш изцяло нов автомобил от Bizzarrini е привилегия. Нашите две имена са обединени в почти шест десетилетия история и серия от вече емблематични дизайни. С Giotto ние почитаме миналото, но се фокусираме изцяло върху бъдеще“, каза Джорджето Джуджаро.
Няма информация кога Giotto ще бъде наличен, но тъй като тестовете започват едва през 2024 г., няма да е изненада, ако първите екземпляри излязат на пътя най-рано през 2025 г.
„Докато продължаваме да доставяме 24-те екземпляра от 5300 GT Corsa Revival на клиенти по целия свят, сега се фокусираме върху развитието на Giotto. Това е автомобил за ценители, изключително рядък и създаден за чисто удоволствие и лукс“, обясни главният изпълнителен директор на Bizzarrini - Иън Фентън.
Той добави, че Giotto е част от десетгодишния план на Bizzarrini, който включва допълнителни модели за възраждане и повече спортни коли. Не се знае и цената, но ще бъде над 2,3 милиона евро, а серията ще е по-голяма от 24-те екземпляра на 5300 GT Reviva.
Въпреки, че мнозина може да имат съмнения относно успеха на автомобилния производител, просто не забравяйте, че Pagani Automobili беше почти непознат за света преди 25 години, а сега е сравним с Ferrari и Lamborghini, пише още Сarbuzz.