IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане на електромобил стана по-скъпо от горивото за ДВГ

На места по света цената на електроенергията скача, а тази на бензина се движи надолу

Зареждането на електрическите превозни е по скъпо от разхода за гориво на автомобилите с ДВГ за първи път от 18 месеца в САЩ, сочи доклад на консултантската фирма Anderson Economic Group ( AEG), като са сравнени сходни автомобили от среден клас.

 

Електрически коли зареждане-2

 

Цената за шофиране на кола с ДВГ на 100 мили (161 км) е под разходите за зареждане на електромобил, се казва в проучването „Анализ на разходите за гориво в края на 2022 г.“ - $11,29 при конвенционалните превозни средства, което е средно с 31 цента по-малко от EV, които се зареждат основно в домашни условия. Ако се използва обществена станция за зареждане, тогава разликата в цената ще бъде повече от три долара.

„Повишаването на цените на бензина направи електромобилите да изглеждат като изгодна сделка през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г. - коментират от AEG. - С покачването на цените на електроенергията и спадането на цените на бензина водачите на конвенционални превозни средства спестиха малко пари през последното тримесечие на 2022 г.“

 

Електрически коли зареждане

 

Анализът разглежда базовите разходи при бензин, дизел и електричество, както и пътни данъци и такси, добавени разходи за експлоатация на колона за зареждане и зарядно устройство за EV и колко струва шофирането до бензиностанция. Изчисленията са за превозни средства, изминаващи годишно 12 000 мили (19 312 км).

Въпреки, че AEG не предоставя ценови диапазон за превозните средства от среден клас, предполага се, че групата включва подобни на автомобил Kia EV6, който започва от $48 700 - това е много повече от Chevrolet Bolt, но не е съвсем в луксозната група коли.

 

Електрически коли зареждане-1

 

Резултатите от проучването изглеждат различно за собствениците на луксозни електромобили от висок клас като Porsche Taycan . В този сегмент ползите за колите на ток спрямо тези на бензин са $7,56 за електромобилите, като се приема, че зареждането се извършва отново приоритетно у дома.

С предимно търговско зареждане луксозните електромобили също са по-евтини като зареждане със сравними луксозни коли с ICE, въпреки че разликата се свива от $11,20 до $7,56 на 100 мили. AEG все още не е в състояние да предложи сравнение в сегмента на пикапите.

 

Електрически коли зареждане-3

 

Въпреки, че електромобилите обикновено се възприемат като по-евтини за експлоатация, това ново проучване подчертава, че разходите за транспорт и енергия все още са повлияни от това в кой сегмент е превозното средство и дори къде в САЩ се живее.

В крайна сметка има много променливи, които трябва да се вземат предвид, преди да се реши дали едно EV е постигнало паритет на разходите със сравнима кола с ICE, а колебанията в цените на бензина могат да променят този сценарий от едно тримесечие до следващо.

 

 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не е поръчково, а просто кликбейт заглавие за функционално неграмотни хора, които ще повярват на заглавието и няма да вникнат в смисъла на статията в която пише точно обратното на написаното в заглавието.Още онзи ден му казах на шментирита, да не се опитва и той да ни лъже, че да зареждаш електромобилна 17 цента е по-скъпо отколкото да зареждаш бензин на един долар. В статията умишлено са спестили тази подробност. По-евтино е да притежаваш, а не да зареждаш ДВГ. Това го знае всеки.
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поръчково изследване. Няма как да е по скъпо ток, при положение че в америка карат коли с мотори на трактори, които галона го нямат за нищо, гори като змей горянин.
  • #9
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Няма да удари левче защото и сега се върти около 30-40 стотинки на свободно което е повече от сегашните 15-25 стотинки но все пак още сме в голяма европейска енергийна криза. Със сигурност докато дойде свободния пазар ще паднат доста те вече паднаха много в сравнение с месеците когато едновременно имаше много спрели френски реактори и Русия спря газа но вече Франция пусна повечето реактори а газа поевтиня в пъти покрай мерките и сравнително топлия януари
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Преди седмица мой колега си зареди в Пловдив Зое-то на станция на ЕВН -1 лв/киловата ,което ми се стори множко ,но както каза той -карай нали сме еко :)
  • #7
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зареждането на публични станции и тук излиза по-скъпо от на газ, а в UK е 1 паунд киловата, но важното е да сте еко. Това което е в момента е временно евтино, когато излезнем на свободния пазар ще видите как ще удари левче киловата.
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Много ме кефи идеята да си монтирам Солар, за да си зареждам електричката... мдам... малко ми е кофти, че солара ще е в къщи, а електричката ще кибичи по цял ден пред офиса, ама кво пък - важно е да съм зелен ;)
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Средно напоследък тока там е 17 цента на квтч а бензина е 1 долар на литър
  • #4
    28 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Евтин е ако зареждаш вкъщи на нощна тарифа или ако си вкарал 25к във фотоволтаична станция. Иначе на публични станции излиза колкото ДВГ. Та ако нямаш гараж електричката е напълно безсмислена към момента.
  • #3
    29 rate up comment 4 rate down comment
    до #1 ( преди 1 година )
    Това че тока в БГ е все още евтин и се връзват горе-долу нещата не значи, че другаде е така. А това, че си ментално обременен и с проблеми говори факта, че в статията се говори за съвсем различни неща различни от КПД и панели. Над 90% от хората нямат възможност да си монтират такива. А и те са немалка инвестиция. Като сложим и доста по-високата цена на електричката и нещата отново не излизат никак на сметка. А като сложим и смяна на батерията в даден момент си вътре с двата крака. Наивник си.
  • #2
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Бензин в кръвта ( преди 1 година )
    В Германия и други страни в Европа това нещо е факт още от миналата година. Много не пишат по въпроса, защото нали сегашната мантра е да се електрифицирами. Когато обаче хората започнат да правят сметките и се оказва, че е много по-евтино с бензин/нафта отколкото с ел.ток, "специалистите" в бранша обръщат палачинката и казват: "никой не си купува електромобил заради икономията, а заради екологията". Виждате ли как се измятат. А колко е екологично и това е една много спорна тема.