IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви проблеми издават саждите в ауспуха

Плаката с дебелина над милиметър вече е повод за притеснениe

Ауспухът на автомобила може да предостави много допълнителна информация за състоянието на двигателя с вътрешно горене. За да се направи това, достатъчно е периодично да се извършва визуална диагностика на изпускателната тръба, съветват експерти.


ауспух


Те допълват, че наличието на леки сажди в тръбата на изпускателната система е нещо абсолютно нормално. Шофьорите обаче трябва да се притесняват от плътна плака с дебелина над 1 мм. Тези сажди обаче посочват от какви „болести“ може да страда автомобилът.

На първо място, важно е да се знае, че плаката се образува поради непълно изгаряне на горивото в двигателя. Част от горивото изгаря извън двигателя и саждите не излизат по естествен път, а се отлагат по стените на изпускателната система.

Излишъкът на гориво в сместа може да бъде резултат от няколко различни проблема:

• зареждане с некачествено гориво

• неизправност на ламбда сондата, отговорна за подаването на гориво към двигателя

• неправилна работа на запалителните свещи

• мръсен въздушен филтър

Затова и експертите са категорични, че ако откриете гъсти черни сажди в изпускателната тръба на автомобила, е по-добре незабавно да се свържете с автосервиз и да извършите професионална диагностика.


0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ISI ( преди 1 година )
    ако откриете гъсти черни сажди в изпускателната тръба на автомобила - може да карате автомобил с директно впръскване бе глави :))
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Така ( преди 1 година )
    Пушек, не трябва да има нито нито от бензин, нито от дизел. Масово автомобилите имат катализатор и дпф. Вече, ако са отстранени или задръстени е съвсем отделен въпрос.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бензинов автомобил и черен пушек??? Ти в ред ли си? Бензина никога не пуши черно. Сиво да, но черен пушек никога няма. Черно само при дизелите. При форсиране е нормално. При бензина пуши ли сиво, мотора е с проблем. Гори масло. При дизела ако пуши сиво значи има недоизгаряне на нафта или крива глава и вкарва антифриз в цилиндрите.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Макс ( преди 1 година )
    А тукя не се минава лесно. Много хора си "хвърлят" колите за това. Проверява се всичко и ако не е като ново няма шанс да минеш. Всичко означава всичко.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Макс ( преди 1 година )
    Голеги, вижте сега. Нито искам да се заяждам с някой, нито да споря, нито нищо.Само искам да ви кажа нещо за информация. Живея в Испания от много години, Моята кола е на 28 години и 380000км. На жена ми е на 22 и на 150000. Такива истотии като сажди и да пушу няма. И двете да дизел. Преди съм имал няколко, всички са така. В първите 30 секунди след заапалване едната пуши малко, но това е защото някоя подгревателна свещ не работи и влиза неизгоряла нафта в ауспуха. Минават прегледа без проблем.
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето съвременни бензинови двигатели с директно впръскване са доста по калпави от старите двигатели и имат уникалната склонност да натрупват сажди вътре в двигателя. По буталата и около клапаните. Почти всички немски коли го правят това. Има нови двигатели на под 100 000 километра които вътре изглеждат по зле от стари дизели на по 1 милион километра. Директното впръскване е много капризна технология. Особено когато настройките или горивото не е точно по спецификация създава големи проблеми.
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При дизела е нормално да има черни сажди при рязко подаване на газ. Нормалмно се натрупват по изпускателната система. Особено при по старите. Важно е да няма черни сажди когато двигателя работи на празен ход. При бензина при рязко подаване на газ не трябва да имa черни сажди никога. Ако има това значи че нещо не е наред. Може да е проблем с горивото или свещите. Или просто двигателя гори повече масло заради износени сегменти и гумички на клапани.