Изпълнителният директор на Volkswagen Passenger Cars – Томас Шафер, обяви водородната технология за безсмислена за леките автомобили. Докато много от най-големите производители на автомобили в света преминават към електрически превозни средства, някои компании все още вярват, че водородът има бъдеще. Сред тях са BMW, Toyota и Hyundai, но не и Volkswagen.
В разговор с журналисти по време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас шефът на Volkswagen призна, че самият той е фен на тази технология. Шафер обаче допълни, че тя не е подходяща за пътнически превозни средства. Поне не и през това десетилетие.
„Водородът не е за нас. Той е чиста физика и е скъп. Това е неконкурентоспособно, особено за автомобили, чиито резервоари заемат място в купето. Може би за товарни автомобили, но не и за леки автомобили. Така че не мисля, че това ще се случи през това десетилетие. Със сигурност не и при Volkswagen”, коментира Шафер.
Това не е първият път, когато Volkswagen подлага на съмнение идеята за използване на водородни задвижвания в леките автомобили. Преди три години техническият директор на Volkswagen Passenger Cars - Матиас Рабе, също каза, че технологията с горивни клетки не е подходяща за колите на марката.
Трябва обаче да се отчете, че германският производител не винаги е бил против идеята за леки автомобили, задвижвани с водород. През 2014 г. компанията представи прототипите Passat HyMotion и Golf Estate HyMotion, като дори планираше да ги пусне в производство. И двата автомобила бяха оборудвани с електромотор със 134 к.с., литиево-йонна батерия и специално проектирани резервоари за водород от въглеродни влакна, монтирани в пода.