IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви неприятни изненади крие Hyundai Tucson на старо

Кросоувърът е сравнително здрав, но има някои особености

Hyndai Tucson претърпя сериозна трансформация, след като от средноразмерен SUV се превърна в стилен градски кросоувър. Потребителите особено харесаха третото поколение, което се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобили. Това обаче не означава, че автомобилът няма някои слабости, предупреждават експерти.


Hyundai Tucson


Третото поколение на автомобила се появи през 2015 г. Моделът вече не се нарича ix35, а се връща към добре познатото име Tucson. През 2018 г. производителят направи фейслифт, а през 2021 г. беше представена четвъртата генерация. Така нейният предшественик премина в категория „втора употреба“ и вече може са се видят нейните силни и слаби страни.

Сред вторите е боята, която е много тънка и чувствителна. Съответно дори най-малките надрасквания се оказват проблем. Защитата от ръжда също не е на добро ниво, особено при задните врати, багажника и предните колони.

Гамата двигатели е представена от бензинови мотори с обем 2,0 литра (150 к.с.), 1,6 литра (177 к.с.) и 2,4 литра (184 к.с.), плюс 2,0-литров турбодизел, който развива 185 к.с. Именно той е и сред най-търсените на пазара. При него често се появяват проблеми при използване на некачествено гориво, които засягат дюзите. Състоянието на подгревните свещи също трябва да се следи.


Hyundai Tucson


Основният проблем на бензиновия мотор е разрушаването на клетките на катализатора, последвано от засмукване на отломки в двигателя (честа неизправност при моделите Kia и Hyundai). Ако това бъде подценено, тогава по стените на цилиндрите се появяват драскотини - керамичният прах действа като абразив.

При проверката на набелязан екземпляр от модела трябва да се провери състоянието електрическия усилвател на волана. При него е възможно да има разхлабване, което се отразява негативно на поведението на автомобила. Проблемът при част от произведените бройки беше открит още в началото и те бяха сменени по гаранция.


Hyundai Tucson


Ходовата част понякога предизвиква значителен дискомфорт в смисъл, че е необходимо да се инвестира в ремонт. И така, на около 45 000 км амортисьорите започват да чукат, като втулките им стават неизползваеми. Лагерите са консуматив, който издържа около 40 000 км.

При пробег от 100 000 км съединителят на системата за задвижването на всички колела може за излезе от строя. Това важи особено за дизеловите модификации, тъй като те са с по-голям въртящ момент. Като цяло, Hyundai Tucson изисква инвестиции, особено за ходовата част, но иначе моделът е доста здрав.


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2016-та и правих тест драйв, но не си я купих, защото бензинът се предлагаше само с двоен съединител, а отвор за ски или падаща средна седалка не се предлагаше дори като екстра. Таблото беше изключително...сиво...еднообразно и скучно, но да кажем това щях да го преживея. Иначе в другите отношения колата си беше ОК. Може би малко по-шумна, отколкото съм свикнал.
  • #3
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Данчо ( преди 1 година )
    Имам такъв, като от снимката 2.0 дизел, 2018 г. На 187 000 км. До тук съм сменил само две гумички на биалетките на задния мост на 163 000 км. Какви лагери, какви втулки на амортисьорите, какво пет лева,...!?
  • #2
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Авторчето, кои лагери са консуматив и трябва на 40 000 да се сменят!?!?
  • #1
    10 rate up comment 38 rate down comment
    Ле ле ( преди 1 година )
    Барутник и то корейски, не мерси!