fallback

Защо Hyundai и Kia изпреварват европейските марки на Стария континент

Нашествието на корейските производители не среща сериозни пречки

Едва 600 бройки разделиха производителя Hyundai (основно с колите Kia) в Европа миналата година от продажбите на групата Renault. Структурно, успехът, по-специално в Европа, се основава на сложни връзки, силно електрифицирани модели, които постепенно завземат пазара, но и на още нещо.

Корейците са за пример в днешната сложна автомобилна индустрия. Компонентна криза? Срив на пазарите? Спад в покупателната способност? Принудителна електрификация? Нова китайска инвазия? Всичко това удря европейските марки, но не и корейците.

Походът на корейския "парен валяк" не изглежда да среща никакви пречки. Третият по големина производител на автомобили в света след Toyota и Volkswagen, групата Hyundai е продала 7 милиона автомобила по целия свят миналата година, включително 4 милиона от самата марка и 3 милиона от дъщерната фирма Kia.

Консорциумът е регистрирал 1.06 милиона продадени коли в Европа през 2022 г. Това е единственият производител на автомобили, който е увеличил регистрациите си на Стария континент миналата година (+ 4,2%). С 9.4% пазарен дял в Европа групата Hyundai остана само на… 600 коли от групата Renault!

Европейските автопроизводители обвиняват корейците, че се възползват от споразумението за свободна търговия, подписано с Европейския съюз през 2010 г. "Корейските производители са малко като японските от 90-те години, никой не им обръщаше внимание в началото и в рамките на няколко години те изненадаха всички", анализира ситуацията Орелиен Дютоа, специалист в автомобилния сектор в Xerfi.

KIa и Hyundai още след 2010 година изпревариха Ford като четвъртия по големина производител в света, а днес изпреварват и Toyota на европейския пазар. Групата има грандиозни амбиции, като за тази година са планирани 7 милиона автомобила.

Обаче, противно на твърденията, че вината за корейската инвазия в Европа се дължи единствено на споразумението за свободна търговия, което има за цел да премахне 98% от митата между двете зони, това далеч не е единствения фактор,  отговорен за тази вълна. Въпросното споразумение влезе в сила само частично, но корейците измислиха нов стратегически план. те започнаха да произвеждат голяма част от продукцията си на Стария континент. И днес 60% от колите, продавани от Kia и 70% от Hyundai, се сглобяват в заводи в Словакия и Чехия.

В действителност неочакваният ефект, създаден уж от оспорваното споразумение, крие много по-стара история. Още в началото на новия век корейската група реши да промени обхвата си и да завладее международните пазари. По това време корейците взимат решение да препозиционират марките в по-луксозни класове.

Огромни средства бяха инвестирани в R&D, дизайн и имидж на марката, благодарение на гигантски комуникационни кампании. Групата дори бе обвинена, че е привлякла най-големите автомобилни дизайнери от конкурентите. А целта е ясна: да изпревари японските марки в чужбина.

Корейците предприеха и много агресивна търговска политика. Например, те развиха успешната концепция за удължаване на гаранционните срокове: ако купувате корейски коли, вие се възползвате от гаранции от 5 (Hyundai) до 7 години (Kia), срещу 2 години за повечето европейски марки.

Рецептата проработи, което днес позволява на производителите постепенно да увеличават маржовете си. Толкова много, че към днешна дата корейските превозни средства се продават по-добре, като цените им са аналогични с тези на европейските марки.

И за да бъде още по-привлекателна, корейската група обновява своите модели с бясна скорост. Автомобилите едва успяват да излязат на пазара и вече търпят рестайлинг. За 18 месеца Kia например обнови четири свои ключови модела, които представляват повече от 80% от продажбите им.

За да бъде по-оперативна, групата разчита и на преместването на своите центрове за вземане на решения, както и на своите фабрики, така че моделите винаги да са адаптирани към пазарите, които трябва да бъдат завладени. Голямата сила на корейците - както и Samsung доказа, е способността да се адаптират към пазарите, на които навлизат.

fallback
  • #11
    VAYK ( преди 1 година )
    Най-важното е че са здрави!!! Това е в основата на успеха им. Може би вече са по здрави от Тойота. За средния потребител ако това го няма, няма значение дали е UV стъклото и каква е шумоизолацията.
  • #10
    Смех ( преди 1 година )
    Хаха американските било шит а бе клоуни във Форд ф150 сядали ли сте никога гермаистянците няма да произведат такова нещо а недодялани малолитражки като голфчета и фастри
  • #9
    Един друг ( преди 1 година )
    Когато са нови корейските коли са страхотни, но след 5-6 година не могат да стъпят на малкия пръст на японските, особено на Тойота. Имахме служебни Хюндай и-30 и и-20, както тойота Ярис и Корола. Разликата е между земята и небето, когато навършиха 5 години. На хюндаите започнаха ремонти на двигатели, окачване,да не говорим за дръжки, бутони,и други.
  • #8
    expert ( преди 1 година )
    Пропускат и нещо друго. Имам опита с два фолксвагена, пежо 508, една мазда и после минах на хюндай. Най-голямото предимство на корейката е, че е много по-безпроблемна спрямо предишните ми коли. Каквото и да ми пишат ADAC за немските коли, мерси!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз коли на снимката не виждам, а един ван и кросовъри, но iOniq 6 ще бъде разкошен автомобил, доста е красив.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Като се произвеждат в Европа, поддоставчиците им са европейски, повечето им шефове и дизайнери са дългогодишни кадри на европейската индустрия, колите дали наистина могат да се нарекат корейски?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Сравнението с японските коли е неуместно. Японските никога не са достигали нивото на корейците, което гони европейското. Мерилото на японците винаги са били американските коли, които са супер шит.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки който си купува кола трявба много добре да помисли кой точно подкрепя с парите си и дали инвестицията в бъдещето на тази компания си заслужава, аз лично примерно и 1 стотинка не бих дал на компания която ми иска абонамент за отопление на седалки примерно или такава която манипулира пробег емисии и прочее.
  • #3
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Също така Румен следваше в обширния си дълбок анализ да акцентира и в/у ФАКта, че допреди 1 година /след агрессивната война на русската ХИМЕРна ИМПЕРИЯ в UKA!/ КИА и HD! бяха едни от най-продаваните модели в ниския и средния класс в тази д-ва...
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    ...1 ЦИТАТ: корейците измислиха нов стратегически план. те започнаха да произвеждат голяма част от продукцията си на Стария континент... НЕ са го измилили те, а японците от ЛеХъСа, които започнаха да си произвеждат лукс-возилата си в Щатите, след което и добре печелещите ГЕРМАН.премиуми /БМВ,МБ, VW,АУДИ/ сполучливо се присъединиха към тях, за да пестят от мита, данъци и др. подобни такси... щото и без това ЦЕНИте им на този същия пазар са минимум 10-20 процента над тези в домашния им вилает.
fallback
Последни