Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Истинските пионери: Autobianchi A112 Abarth и Simca 1100Ti (1971 година)
Възприеман като пионер: Volkswagen Golf GTI (1975 година)
Autobianchi беше издънка на Fiat, фокусирана върху продажбата на базирани на Fiat продукти, но със собствен външен вид и различни настройки. Моделът A112 беше пуснат на пазара през 1969 г. като хечбек с три врати, задвижван от двигател на Fiat 127, но версията на Abarth (на снимката) пристигна през 1971 г. с по-голям мотор и увеличение на мощността 40 к.с. на 58 к.с.