IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda направи мигач, биещ в ритъма на човешко сърце

Разработката на новата технология DTS е продължила повече от 2 години (ВИДЕО)

Японският производител Mazda представи иновационна технология на мигачите, наречена DTS. Тя възпроизвежда ударите на човешкото сърце, като нейната разработка е отнела повече от 2 години.


Mazda мигачи


„Ние отдаваме голямо значение на нашите ориентирани към човека дизайни и на това как хората се отнасят към различните аспекти на нашите автомобили. Мигачът трябва ефективно да съобщава намерението на водача и да привлича вниманието на пешеходците и другите шофьори“, обяснява дизайнерът и шеф на проекта Ансуши Йошида.

В случая мигачът постепенно се затъмнява, като целта е по този начин да намали напрежението на шофьора и да създаде усещане за спокойствие и безопасност у хората, които го гледат. Като цяло на моя екип и на мен отне две години да създадем тази функция.



„Конвенционалните LED-светлини създават силни цифрови изображения, като се включват и изключват незабавно, но това може да доведе до неприятно усещате. Съсредоточихме се върху начина, по който намерението на шофьора произлиза от сърцето му, като се простира до сърдечния ритъм и пулса му“, допълва дизайнерът.

Йошида и екипът му са използвали кардиограми при разработка на новия мигач. Първоначално той е бил поставен на Mazda3, но не е проработил и се е наложило сигналната светлина да се пренастройва няколко пъти. В крайна сметка проблемът е решен, а мигачът е поставен успешно на Mazda CX-30.


Mazda мигачи


„DTS показва нивото на внимание и преднамереност, които се предлагат във всеки автомобил Mazda. Тази концепция е родена от духа на „вдъхване на живот на автомобилите“, както и от отказа да се направи компромис с дизайнерската философия на Mazda.

Докосването на различните елементи на един добре проектиран автомобил – неговата форма, качество на повърхността и светлина, ви позволява да усетите ръцете на неговите създатели. Това въплъщава Jinba Ittai – интуитивната връзка между колата и шофьора, при която дори самото завъртане на волана да е ориентирано към човека изживяване“, казва още Йошида.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Някой 2 години пари е вземал за тази чутовна измислица.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 седмица )
    Ако и ламарините си оправят, няма да е зле.....Цялата автомобилна индустрия стана един цирк! Никой не гледа качество и надеждност. Да има светлинки, дисплейчета, камерки....Оня с Теслата, дето е минал 1,7 милиона километра, е сменял електромотор 13 пъти!......
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Какви са тия глупости - 1000 думи обяснение за един мигач. Дрън дрън, да вземат да инвестират малко време да направят един свестен хибрид или турбо-бензин. Какво се занимават 2 години с един мигач
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    (Продължение) Извинявам се - не ЧИМ, а ШИМ - широчинно-импулсна модулация. Най-добрите ШИМ захранвания работят на много висока честота и дори при ниска яркост не се забелязва трептене. Евтините китайски димери работят на толкова ниска честота, че трептенето става все по-видимо с намаляване на яркостта.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това е един от начините да се постигне. Техническият термин е честотно-импулсна модулация. Яркостта на диодите може да се регулира и с промяна на напрежението, което е предпочитаният вариант, защото няма примигване и е по-щадящо за очите и мозъка. То има един недостатък, обаче - спадането на волтажа под определена стойност изгася диода изведнъж. Най-добрите регулатори използват комбинация от променливо напрежение и ЧИМ за най-ниските нива. А честотата не се променя, само ширината на импулса.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До колкото ми е известно, всички диоди се димират чрез премигване. Тоест няма плавно димиране. Визуално се постига с плавна промяна на честотата на трептене.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "Конвенционалните LED-светлини създават силни цифрови изображения, като се включват и изключват незабавно" - Лъжа. Ауди пуснаха плавно мигащи мигачи някъде през 2015 г. В момента ги предлагат и доста бюджетни марки. От технологична гледна точка, няма нищо сложно с регулирането на светлината на светодиод - става дума за технологии от 80-те години. Разбира се, по-скъпо е с няколко цента, което за скъперническа компания като Мазда явно е много.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На японец му отнема 2 години да направи нещо, което нормален инженер ще спретне за 1 седмица. Пишеш в интернет "ЕКГ", взимаш графиката и я описваш в една таблица. 60 реда ще са достатъчни, за да изглежда гладко. Хайде, 120 реда за луксозно изживяване. Всъшност 1 седмица е много.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Японците затова след 90-та г. все надолу вървят. Докато се занимават с подобни глупости (отнело им е 2 години!!!!), а същевременно да нямат една кола със свестни спирачки, например, ще продължават да си потъват.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всичката Мара втасала до мигачите опряхме, качили досегашните им има нещо. Между другото в Германия тази иновация няма да мине, защото мигачите трябва да мигат с определена честота и при преминаване на ТЮФ ще те върнат да си оправиш мигачите. А честотата е важна, защото са направени изследвания, които показват, че със сегашната честота мигането се забелязва най-добре и не дразни очите на водачите на останалите автомобили.