fallback

Volvo XC60 на старо – отлична сделка или сериозен риск?

Второто поколение на шведския модел се предлага с цели 7 избора на двигател

Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.

Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.

Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.

Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.

Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    Бай бай К ( преди 7 месеца )
    Тоя де е писал малко е писал наизуст.Двулитровите VEA мотори имат толкова общо с Форд, колкото аз със комшийката....Демек никак.
  • #12
    Да ви осведомя ( преди 1 година )
    BMW X3 на старо е за предпочитане.
  • #11
    S60 T5 ( преди 1 година )
    Ме съм имал този модел нов момента карам S60T5 2015г. 245кс бензин 2.0л турбоКолата вече е на 130000км върви страхотно с 8 степенна та кутия е много икономична. Сложих газ prins и в момента гори 8.8-9 газ. Динамиката е мн ого добра. Бих я сменил за хс60 същия мотор и кутия само с предно. Имаче ще си я карам докато ме изкара. А от МП ми казаха че смяната на ангренажа е на 240к. И всичко с частите при тях излиза около 800лв, което за този клас е нормално с оригинални части.
  • #10
    Потърпевш ( преди 1 година )
    Мога само дакажа, че цилиндровата глава на двигателите D5 след 2010г. може би е най търсената част в България и Европа.В България се продават между 3000-4000лв и няма никъде, купуват се още преди колата да е дошла за разглобяване. В Европа почти всички са рециклирани(най вече от Полоша), и не винаги са направени добре(така, че не си заслужава риска).
  • #9
    S80D5 ( преди 1 година )
    До 5 анонинем.Приятелю първо си купи и покарай Волво и тогава давай мнения.Казвам ти го като човек имал доста пъстра палитра от автомобили на Европейски Азиатски и даже Съветски производители.Сравнено с останалите Волво е направо друга планета.
  • #8
    Крас ( преди 1 година )
    Имам xc60, двулитрово турбо бензин 306кс с осемстепенния авромат - уникален автомобил, много, много съм доволен!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам xc 60 2009 за взех го на 103 000 км,сега е на 188 000 ,сменял съм дискове на спирачки и другото само обслужване ,2,4 литра 205 к.с,D5 AWD,ръчна скоростна кутия,като цяло много надежден автомобил
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Като цяло, няма вече марка автомобили с голяма издръжливост и здравина. Така ги проектират, за определени километри и после смяна. Купуването на здрав автомобил втора употреба е късмет. Лошото е, че предишните собственици вече са взели ресурса им а за нас остават ремонтите. Иначе Волво са все още квалитетна марка, карат ги много в западна Европа. За нас са просто скъпи.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Старите Волва, когато ги правиха шведите бяха фобрите коли. Като почнаха да слагат чужди двигатели и като навлезе електрониката масово, чувам само лоши неща за тази марка от собственици. Другото лошо е, че ремонтите и частите са доста скъпи, което е още един минус заради който бягам от тази марка. Иначе са доста приятни коли, удобни, комфортни, но нищо повече. Шведската здравина и надеждност я няма вече. Също както стана с немската. Вече само японците и корейците правят здрави коли.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам хс60 вече шеста година. 2.4 литра, 6 степенен автомат, 2012г. и съм много доволен. Редовна инспекция на всеки 20 000км / така я купих от първи собственик със пълна история, сервизна книжка,всички фактури за обслужванеи ремонти и аз я продължих/, автоматика на 60 000км. Комфортен е, удобен, стабилен, има мощност, няма ръжда никъде и гори 7.5 дизел среден разход. За почти 2 тонен автомобил е супер. Сменял съм само спирачна помпа и почистване на АГР вентила над 200 000км. Препоръчвам го.
fallback
Последни