fallback

Експерти посочиха най-голямата грешка при паркиране на кола с автоматик

Много шофьори не използват ръчната спирачка и така натоварват сериозно колата си

Автомобилите с автоматични трансмисии постепенно стават по-популярни от тези с механични скорости. Някои собственици обаче допускат сериозна грешка, когато паркират своите коли, оборудвани с автоматик, предупреждават автомобилни експерти.

Повечето шофьори след спиране незабавно прехвърлят селектора на скоростната кутия в режим (P), изключват двигателя и излизат от колата. Понякога това става и когато автомобилът е поставен под наклон, което допълнително влошава ситуацията.

В режим „Паркинг" задвижващите колела на автомобил с автоматична скоростна кутия са блокирани и колата не се движи. Проблемът е, че след това ще бъде доста трудно да преместите скоростния лост от режим (P). И колкото по-стръмен е наклонът, толкова по-трудно ще бъде след това да се премести селектора на автоматичната скоростна кутия, например, в режим „Движение" (D).

Освен това, ако тези действия често се извършват с автоматична трансмисия, тогава кабелното задвижване на трансмисията може бързо да се повреди - или ще се разтегне, или ще се счупи. Затова експертите препоръчват на водачите да използват ръчната спирачка, когато паркират под наклон.

За да се паркира правилно кола с автоматична скоростна кутия на наклон, първо трябва да се натисне педала на спирачката и след това, без да се отпуска същия този педал, трябва да се активира ръчната спирачка. Само след тези действия трансмисията може да бъде превключена в режим на паркиране (P). Този метод ще намали натоварването на механизма, който блокира механизма, свързана с изходящия вал на автоматичната трансмисия.

При напускане на паркинга шофьорът трябва първо да натисне педала на спирачката, да превключи селектора на автоматичната скоростна кутия в режим „Движение“ (D) или „Заден ход“ (R) и едва след това да изключи ръчната спирачка. В противен случай, дори при лек наклон, автомобилът може леко да потегли, което ще блокира фиксатора на скоростната кутия.

fallback
  • #20
    Ники ( преди 1 година )
    Нешо вярно да напишете.
  • #19
    Кобра ( преди 1 година )
    А който иска да не се занимава с автоматици и ръчни, може да си купи електрически автомобил.
  • #18
    Кобра ( преди 1 година )
    Аз карам с ръчни скорости, та ми е все тая.Мога да карам и без колан даже.
  • #17
    Пасаториста ( преди 1 година )
    Незнам, как е при автоматиците, но при моя Пасат 2012г., DSG скорости, и включен ауто холд, всичко е автоматично. При сложен колан разбира се
  • #16
    бъчваря ( преди 1 година )
    За автоматик не знам, но аз преди 3 години така оставих колата на ръчна и после сменях чисто нова задна гума, защото така и не можаха да се отлепят спирачките след потегляне и задното колело се влачи блокирало по асфалта. От тогава и не си помислям след дъжд или при голям студ, да натягам ръчната. Само леко я дърпам на първия зъб ако има наклон.
  • #15
    Al ( преди 1 година )
    ... кабелното задвижване на трансмисията ... божеее Ела си прИбери вересиите...................
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    зимата по добре не пипаите ръчната на паркинг ако я оставяте за повече от час време ... иначе да всепак за това е направена а не за дрифт
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Полезна статия за хората със стари автоматици. Наистина е правилно точно така, както е написано да се прави. Не вярвам някой да не го знае това нещо. При новите, всичко това става автоматично без да правиш нищо. Нямаш ръчки, копчета и т.н. Включваш лоста на Р с натиснат пдал на спирачката и автоматично се задейства ръчната. Добре са го измислили и улесняват максимално водача.
  • #12
    Гошо ( преди 1 година )
    Еми не знам на старите автоматици може и да има смисъл написаното, моята Тойота 2018г автоматично, като изгася от старт стоп бутона и минава на P, иначе, който има ръчна спирачка може да си я дърпа, не е лоша идея.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    а ръчната да я дърпаме ли зимата когато може да замръзне през нощта?
fallback
Последни