Автомобилите с автоматични трансмисии постепенно стават по-популярни от тези с механични скорости. Някои собственици обаче допускат сериозна грешка, когато паркират своите коли, оборудвани с автоматик, предупреждават автомобилни експерти.
Повечето шофьори след спиране незабавно прехвърлят селектора на скоростната кутия в режим (P), изключват двигателя и излизат от колата. Понякога това става и когато автомобилът е поставен под наклон, което допълнително влошава ситуацията.
В режим „Паркинг" задвижващите колела на автомобил с автоматична скоростна кутия са блокирани и колата не се движи. Проблемът е, че след това ще бъде доста трудно да преместите скоростния лост от режим (P). И колкото по-стръмен е наклонът, толкова по-трудно ще бъде след това да се премести селектора на автоматичната скоростна кутия, например, в режим „Движение" (D).
Освен това, ако тези действия често се извършват с автоматична трансмисия, тогава кабелното задвижване на трансмисията може бързо да се повреди - или ще се разтегне, или ще се счупи. Затова експертите препоръчват на водачите да използват ръчната спирачка, когато паркират под наклон.
За да се паркира правилно кола с автоматична скоростна кутия на наклон, първо трябва да се натисне педала на спирачката и след това, без да се отпуска същия този педал, трябва да се активира ръчната спирачка. Само след тези действия трансмисията може да бъде превключена в режим на паркиране (P). Този метод ще намали натоварването на механизма, който блокира механизма, свързана с изходящия вал на автоматичната трансмисия.
При напускане на паркинга шофьорът трябва първо да натисне педала на спирачката, да превключи селектора на автоматичната скоростна кутия в режим „Движение“ (D) или „Заден ход“ (R) и едва след това да изключи ръчната спирачка. В противен случай, дори при лек наклон, автомобилът може леко да потегли, което ще блокира фиксатора на скоростната кутия.