fallback

Peugeot 208 е най-продаваният автомобил в Европа през 2022 година

Френският модел сложи край на 14-годишно царуване на Volkswagen Golf

Най-продаваният автомобил в Европа за 2022 г. е Peugeot 208. Той изпревари Volkswagen Golf, който държеше тази титла в продължение на 14 години. Това разкриват данни на концерна Stellantis, в които се посочва, че през миналата година в страните от ЕС плюс Великобритания са продадени близо 220 000 от модела.

От Stellantis не посочват останалите модели в Топ 10, както и данни за техните продажби, но твърдят, че сред тях попадат още три автомобила на концерна - Citroen C3, Fiat 500 и Opel/Vauxhall Corsa.

Според Automotive News Europе френският хечбек наистина заема първото място на Стария континент. Цифрите на изданието леко се различават от тези на Stellantis, но въпреки това потвърждават историческата промяна на първата позиция. Любопитното е, че за последно VW Golf е изпреварен по продажби в в Европа отново от модел на френската марка, като това става през 2007 г., когато на първо място е Peugeot 207.

Топ 10 по продажби в Европа за 2022 година. (ГАЛЕРИЯ):

Официалните данни предстои да бъдат обявени, но към момента изглежда, че VW Golf се е смъкнал чак на четвърто място, като отстъпва още на Dacia Sandero и Volkswagen T-Roc.

Ето и кои са на най-продаваните автомобили в Европа (по данни на Jato Dynamics) през последните три години.

2021 година:

Volkswagen Golf - 205 408 автомобила

Peugeot 208 - 196 869 автомобила

Dacia Sandero - 196 792 автомобила

2020 година:

Volkswagen Golf - 285 013 автомобила

Renault Clio - 248 602 автомобила

Peugeot 208 - 199 316 автомобила

2019 година:

Volkswagen Golf - 410 779 автомобила

Renault Clio - 317 645 автомобила

Peugeot 208 - 224 848 автомобила

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами на пежо 208 електрическата версия се казва е208 и се включва в продажбите. При ВАГ електрическия Голф се казва ID3 и не влиза в статистиките за продажби на Голф. По-интересно е да се види колко са продажбите по типове двигатели защото електрическото 208 е най-продавания модел в В сегмента в Европа за 2022.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    За миналата година тесла дори не е влязла в топ 10, но пък очаква тази година да е на първо място. Поживьом увидим
  • #8
    До първия ( преди 1 година )
    Не знам защо всички хейтъри сте толкова заблудени и преди да напишете нещо не вземете да проверите фактите. Защо след като френската енергийна система е по-добре, а в германската в колапс, само в рамките на тази година Франция е внесла от германия над 500 гигаватчаса? Защо на германците им се наложи да си отворят въглищните си централи за да захранват франция, за да не остане на тъмно и студено през зимата? Защо Франция от износител се превърна във вносител на енергия, а германия си е износител?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Продажбите на ФВ са изцяло вътрешни.Това не е автопроизводител а комунистическа фирмичка.Както и навремето ладите се продаваха на един затворен пазар и бяха "лидери"
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Това е така, но трябва да се отбележи, чи и 2008 е вътрешен съперник на 208.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Очите им ще избоде, а не го виждат - дори Т-ROC е преди Голф, но той е просто повдигната негова версия. Като се съберат бройките, пак Голф води с едни 80% преднина. В епохата на кросоувърите е така. ФВ се адапрират отлично. Пежо - не чак толкова добре.
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Тъй като я гледам класацията хем е тъй, хем не точно. То T-ROC си е точно конглокент на Голф спрямо интереса на клиентите - малък, градски автомобил, с който може да идеш до съседен град в случай на нужда. Ако не съществуваше T-ROC, навярно пак начело щеше да е Голф.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха голфу умре!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма по-скучна кола от Гоуфа. Пенсионерски автомобил с хиляди проблеми и огромен разход на масло. Напълно заслужено и много късно даде първото място на друг. Колкото по-малко Гоуфове на пътя толкова по-добре. Голфаджийството е доказана диагноза.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Немските марки тепърва ще западат благодарение на слагаческата си политика към колонизаторите сащ и диктуваните от тях санкции и предоставяне на оръжие на укро-фашисткият незаконен режим в киев. Краварите взривиха северните потоци и никой от европа не каза и дума нито проведоха разследване макар да се знае много добре кой направи този терористичен акт. Енергийната система на германистан е в колапс докато французите си я запазиха и са по-добре в това отношение но те имат други проблеми.
fallback
Последни