IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са петте най-популярни SUV на старо в Германия?

Вижте как са се променили цените на тези модели само за година

Германският сайт Autoscout24.de проведе проучване сред автомобилистите в страната, за да състави Топ 5 на най-популярните SUV на местния пазар на употребявани коли. Както се очакваше, лидери в него са модели на три от основните германски производители - Volkswagen, Audi и BMW.


VW Tiguan


Най-популярният SUV сред германците е Volkswagen Tiguan. Средната цена на употребяван модел в Германия е 32 090 евро. Предимството на автомобила, който за първи път беше качен на конвейера пред 2007 г., а сега на пазара е второто му поколение, са неговите универсални качества. Той се предлага в различни варианти – от XXL за големи семейства до спортна версия R, като предлага и голямо разнообразие от задвижващи системи – от икономичен дизел до високопроизводителен бензин или plug-in хибрид.

За щастие на купувачите не само търсенето на автомобила е голямо, но и предлагането. „Въпреки популярността си, Tiguan със средна цена от 32 098 евро през декември е дори под средната цена на SUV през 2022 г. Увеличението на цената в рамките на една година също е доста умерено - 5% в сравнение с декември 2021 г.“, съобщава Autoscout24.


Audi Q5


В подреждането следват Audi Q5 (средна цена от 44 682 евро), BMW X5 (средна цена от 55 427 евро), BMW X3 (средна цена от 36 216 евро) и BMW X1 (средна цена от 28 129 евро). Отбелязва се, че при Audi Q5 цената се е увеличила с 11% спрямо 2021 г., докато при BMW X5 ръстът е цели 26%. В същото време при BMW X3 и X1 се отчита леко намаление.

Списъкът с хитове показва, че когато става дума за употребявани SUV, се търсят класически задвижвания с бензинови двигатели и по-големите SUV, особено дизелови двигатели. Електрическите алтернативи или хибридните версии или все още са рядкост в тези сегменти, като са много скъпи. Вероятно ще мине известно време, преди бързо растящият в момента брой електрически кросоувъри да навлязат на пазара на употребявани коли, като това може да стане само при намаляване на цената им.


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мони ( преди 1 година )
    Немците националисти,карат предимно немско да върви икономиката.Японците националисти......Корейците националисти.....Китайците националисти.....Българите клеветници,продажници,караме всичко.След 5 г ще си поръчваме коли от alicarexpress.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дани ( преди 1 година )
    Тази статия е пълна лъжа.
  • #8
    28 rate up comment 12 rate down comment
    Хаха ти луд ли си? ( преди 1 година )
    Първо джипа е високопроходим автомобил. Като камион. Като автобус. Трябва да бъде дизел. Трябва му въртящ момент. Трябва му сила. Какво е това бензин 3 цилиндърчета, че и турбинка чак му слагат за да му се съкрати живота максимално!?... Производителите от глад правят чудеса, явно разчитат на глупостта и липсата на технически познания у клиентите, за да си правят каквото си искат и да грабят пари до безкрай. Нещо като ценовата политиката на епъл и айфоните - пълна подигравка с верните им клиенти.
  • #7
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Принципно хейтя мерц ( преди 1 година )
    Нещо я няма пенсионерската марка. Само ауди, бмв и VW присъства. Можеше да сложите един пенсионерски ML, ама не - нека да сложим на бмв всичките модели, че и даже Х1 където е някво комби. Смятате ли, че ще кратерите планини и ще достъпвате недостъпни места с комби за асфалт? Те джипките на бмв са за асфалт, виждали сме ги на дюните как Нивите (Лади) ги зариват презглава.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5, те поне ФВ не са така нали? Т-Рок са 1.0 ТСИ, а Тигуан са с 1.5 ТСИ, при това Р-лайн...
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    #5 ( преди 1 година )
    да, тия безсмислици - голям сув с 1.4,1.5 моторче са характерни за рено най-вече
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Незнайно защо, пост 3 не излезе целия: 2-ри, това са серийни модели, но са леко бутикови, не са масови, и изобщо не са икономични, съмнително ми е да са под 15 раход. Съвсем отделна тема е, че поне по улиците на Германия едва се срещат (особенно Тигуана Р). Последните години се навъдиха с "малолитражки" бензини, които визирах, че са глупост.
  • #3
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Нане ( преди 1 година )
    САМО Киа Спортидж!
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, то има и Q5 RS, X3 M, които са бензин, но дали дава
  • #1
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Може ли някой да ми преведе какво е имал предвид (пре-)писвача с това: "... когато става дума за употребявани SUV, се търсят класически задвижвания с бензинови двигатели и по-големите SUV, особено дизелови двигатели"Принципно модата да сагат бензин на СУВ е нова и абсолютна гупост - нито са икономични, нито са (аеро)динамични...