fallback

Оборотомер или температура на антифриза – кое да се гледа при подгряване на двигателя?

Ето как се разбира най-ясно, че автомобилът е готов да потегли в студеното време

Какво трябва да следи – оборотите на двигателя или температура на антифриза? Този въпрос си задават много от шофьорите всяка зима. В случая проблемът е, че много автомобили не разполагат с циферблати, показващи температурата на охлаждащата течност или маслото. И така водачът не може да разбере кога задвижващият агрегат е достигнал оптималните градуси, за да започне движение.

Технологичният прогрес, за съжаление, носи не само очевидни плюсове, но и минуси. Например, температурните уреди със стрелки на арматурното табло постепенно останаха в миналото. Максимумът е контролна лампа, като дори тя светва само при прегряване. А изтеглянето на специална програма на смартфона и свързването с автомобила чрез стандартен диагностичен конектор, е дълъг процес. И повечето шофьори няма да го направят. Върху какво да се съсредоточат, подсказват автомобилни експерти.

Първо, което припомнят специалистите е, че „сърцето“ (двигателя) на автомобила се счита за напълно загряло, когато всички негови части и течности достигнат работни температури. Антифризът прави това най-бързо. Процесът може да се види чрез движението на съответната стрелка върху приборния панел. Първо се нагрява горната част на двигателя, тоест части като главата на цилиндъра и буталата. Маслото в долната част се затопля много по-бавно.

Затова е по-добре да се гледа стрелката на оборотомера, защото всички съвременни коли са са оборудвани с така наречения „режим на загряване“. Веднага след стартиране електронният блок за управление леко увеличава оборотите и след това ги с повишаване на температурата на охлаждащата течност.

При работа на двигателя на празен ход степента на нагряване на антифриза достига 30 градуса. Това означава, че смазката не е гъста и помпата вече я е изпомпила през цялата система. Дебелината на защитния филм върху триещите се повърхности на мотора е достатъчна, но не бива да се бърза с натискане на педала на газта до пода, защото има и катализатор. А той е последният, който достига работна температура. Затова и в първите минути след потегляне автомобилът трябва да се движи плавно и без резки ускорение. Така се удължава животът на скъпите агрегати.

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    Над 0 градуса се тръгва веднага няма какво да подгряваш. Под нулата аз лично чакам подгряването на стъклото да махне скрежа или да го размрази, не чистя предно стъкло ръчно. И в двата случая #8 е 100% прав, окачването на колата ми е адаптивно и все пак дори и на комфорт е вдървено доста ако е под 0 градуса. Друг е въпроса се че кварталните пътища и недомислени легнали или станали полицай го загряват бързо ;).
  • #8
    Вин ( преди 1 година )
    Леко, бавно, почти без газ първите 500 м., че трябва и да се раздвижат и позагреят амортисьорите, катализатор, гумените части на тампоните! Иначе, все едно да го нахлузиш без подготовка :)
  • #7
    До #3 ( преди 1 година )
    Ами на доста от по-новите автомобили няма температурен показател,има синя лампа като е студен двг и ако светне червена...зле ;)
  • #6
    :D ( преди 1 година )
    Много модели от Тойота нямат индикатор за температура. При студен двигател светва индикатор cold и изгася като позагрее двигателя.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Нито едното нито другото. Слушайте си мотора. при студено време 30с (При много студено (-ХХ С), може да се изчака и минута) на място да се отвърне, и тръгваш полека. То се усеща, като се "затопля"
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Bmw e90 няма
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Аве, 100 пъти ви го повтарям! Прочетете проведеното, РЕДАКТИРАЙТЕ ГО и тогава го публикувайте! Освен това, аз не знам автомобил, който да няма индикация за температура на охлаждащата течност.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Пешо, смени занаята.
  • #1
    chicholiubo52 ( преди 1 година )
    Захапиев, за да пишеш, прябва преди това - да четеш. Чети, чети, пък след това пиши.
fallback
Последни