fallback

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.                 10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):

            

 

fallback
  • #71
    до 67 ( преди 1 година )
    А, вече сме на комунистическото, "Другари, дайте да дадем" и мислим глобално, щото локалните решения са ни тесни за великите идеи. Хубаво би било някой да я направи и най-вече поддържа тази "интелигентна мрежа", но да не сме ние, а най-добре "държавата" предполагам. Самозадоволяването може и да не е добро решение, но от друга страна пък казват, че спасението е в ръцете на самите давещи се.
  • #70
    до 66 ( преди 1 година )
    За домашен потребител искам да ми покажеш и сметнеш в пари (!) система с "по-евтин" инвертор и 20% горница на панелите, която да покрива достатъчно добре примерно 12кВ, колкото е стандартната мощност, предоставяна от ЕРП-тата. И после, да ми покажеш примерно как в 18ч през произволно избран ден от годината като се прибереш от работа и се включи бойлера, щото си миеш ръцете, и печката, щото трябва да се вечеря, тази система ще е ОК.
  • #69
    До 67 ( преди 1 година )
    Хайде стига сте мислили за самозадоволяване. Нито в секса нито в енергетиката това е добро решение. В енергетиката да не се работи на парче, а всичко трябва да работи в симбиоза като добре смазана машина и затова ще се погрижи интелигентната мрежа, по напълно пазарни принципи. Като имаш излишна енергия спокойно можеш да я пращаш обратно в мрежата и да си я ползваш когато имаш нужда или пък да ползваш произвежданата у вас енергия в реално време, но на произволна зарядна на работа или морето.
  • #68
    До 65 ( преди 1 година )
    Всяко съхранение на енергия е глупава идея, ако може да не я съхраняваш. А при положение, че все още има недостиг на производство на каквото е да е енергия, включително от газ и въглища, е глупаво да търсим идеи за съхранение на евтината енергия. Следващите поне 10-20 години ще е необходимо да се изградят достатъчно възобновяеми мощности, за да заместят сегашните централи на изкопаеми горива, а през това време ще има достатъчно електромобили за съхранение на енергията в батериите им.
  • #67
    до 64 ( преди 1 година )
    Ей, бате, добре, че беше ти да ме светнеш, че електроавтомобилът е чудесен вариант за батериите. Обикновено обаче сутрин излизаш с колата и се прибираш вечер, така че той стои пред къщата или в гаража, когато няма слънце. Така че всъщност се оказва, че ти трябват два електромобила, за да може все пак да се предвижваш с единия, докато другия се зарежда. И да, за 80хил. лева тамън ще си купиш две Дачии Спринг, които не са точно нормални автомобили. Или направо да си купя 2 Тесли за 160-200к лева?
  • #66
    До 62 ( преди 1 година )
    Е нали това им е идеята на фотоволтаиците. Да си инсталираш максимума, който потребяваш като мощност. А мощността на панелите не я гледай. Тя е дадена за перпендикулярно облъчване на панелите с точно 1000W/м2, което се случва изключително рядко максимум часове в годината и затова е по-добре да сложиш поне 20% отгоре над мощността на инвертора, като на повечето инвертори дори са го написали. Тогава си запазваш годишния добив от мощността на панелите, но с по-евтин инвертор работещ по ефективно.
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-обещаващата технология за съхранение на енергия е компресиране и разкомпресиране на въглероден диоксид. Той има специфични свойства, които намаляват загубите от адиабатното разширение свиване. Системата е напълно затворена, достатъчно бърза както за балансиране, така и за по-дълготрайно съхранение. Може да се изгражда в различни размери, безопасна е и може да бъде построена почти навсякъде. Съществуваща технология е и има по-висока ефективност от всички други методики, освен батериите.
  • #64
    До долния ( преди 1 година )
    Е именно де! За да си купиш 80 киловатчаса батерии трябва да дадеш 80 000 лв, да намериш място къде да ги инсталираш, да им мислиш инвертор, а на всичко отгоре трябва да внимаваш да не ги прегряваш или да не ги държиш на студено. А вместо това след време ще може да се ползва автомобилът който така или иначе стои пред къщата или в гаража и също струва 80 000 лв, но освен за батерия можеш да го използваш и за транспорт. Ето това е предимството на електромобилите.
  • #63
    до 54 ( преди 1 година )
    Батерията за запазване на лятното слънце за зимата е измислена - нарича се растения. Лятото фотосинтезират и трупат маса от слънчевата енергия, а зимата изгарят и отдават въпросната натрупана слънчева енергия като топлина. Затова и идеята за синтетични горива на подобен принцип съвсем не е за изхвърляне.
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубаво е, че има хора, които вярват в светлото бъдеще на ВЕИ. Ей сега всички хукнаха да правят фотоволтаици, че да печелят от скъп ток, пък той се върна на 20 стотинки. От фотоволтаици има смисъл само ако човек има някакво производство и може да си го захранва със собствен ток. Иначе са крайно неефективни. Аз сложих 36 киловата. През лятото имах няколко пика до около 30, но нормално вървят на 24-25. Сега произвеждат по киловат и половина. Ноември и декември имам по 1500-1600 кВ
fallback
Последни