fallback

Официално: И Lada става китайска

Шефът на АвтоВАЗ потвърди, че компанията ще произвежда азиатски машини в Петербург

Ръководителят на АвтоВАЗ - Максим Соколов, потвърди пред руски журналисти, че производството на китайски автомобили под марката Lada, ще бъде организирано в бившия завод на Nissan в Санкт Петербург. „Водим преговори с водещи китайски производители - каза Соколов, цитиран от „Российская газета. - Засега не можем да кажем повече подробности, възможно е да не е една компания.“

 

 

Сглобяването на китайски автомобили под марката Lada ще започне тази година, планът е за 10 000 коли до края на 2023. През 2024 АвтоВАЗ очаква да достигне производствени обеми от 60-70 000 бройки годишно. Самият завод, който произвежда коли Nissan от 2009 до пролетта на 2022, е проектиран да сглобява 100 000 бройки годишно. Миналата година там бяха произведени три модела X-Trail, Qashqai и Murano.

Както е известно руснаците сглобяват модели на китайската марка JAC под името „Москвич 3“, оборудван с бензинов двигател (китайски с турбо) със 150 к.с., скоростната кутия е 6-степенна механична или CVT. Размери на новия кросоувър, в чиято основа е моделът JAC JS4, са дължина от 4410 мм, широчина - 1800 мм и височина -1660 мм. Разстоянието между двете оси е 2620 мм.

 

 

Плановете на възродената марка бяха до края на миналата годината да бъдат произведени поне 400 бройки от „Москвич 3“, които да бъдат пуснати в продажба, на няма официални данни дали това е постигнато.

 

 

fallback
  • #12
    до 7 ( преди 1 година )
    Къде са тез самальоти? Гражданска самолети нямат. Нали имат 6-7-8 поколение изтребители ама в Украйна нещо не ги виждаме. Отделно дори да имат не знаят как да ги ползват предвид че по-малобройна съветски оборудвана авиация ги удържа. А летят в космоса само заради безкрайната и адски скъпа бюрокрация на НАСА. Как щом Мъск и Китайцие започнаха да летят и Русия постепенно намалиха полетите. Също като спря вносната електроника и съвсем спряха
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Западните инвеститори за Русия бяха като ротвайлер - мощни и силни, но се грижат за семейството си и слабите и не скачат за щяло и нещяло, а подхождат с разум. Новите им китайски инвеститори са като бултериер - не са толкова силни, по-скоро глуповати и хитреят, но разкъсват до смрт и за най-малката дреболия и като захапят, никога не пускат. Руснаците нямат и идея какъв си го вкарат.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    И ти последно кога се вози на руски самолет? Някои от нас пазим китни спомени съветските ТУ и АН, ама руски още не сме виждали. А последната им нова космическа техника от кога е? Без да търся в Интернет ще пробвам да отгатна - от 1987 или 1988 втория срок, нали? Или ще ни обясниш за великите военни разработки? Като мистична Арматата, може би?
  • #9
    Дълбоко сляп ( преди 1 година )
    У, да, бе, уресурсили и утехноложили са се и в Русия, и в Китай, и в Индия, та чак и в Близкия Изток. Като разбереш ,че нещо е произведено или проектирано по тези места и първото, което ти идва наум е, "Хубаво е щом е правено там!", нали? Или като трябва да се свърши някаква работа добре първата ти мисъл е, "Дай, да вземем китайци и индийци да я свършат тая работа, че да стане хубаво!", нали?
  • #8
    Striker ( преди 1 година )
    Скоро и Мужикистан или поне Сибир ще си е на ковидарите. Другото ще е на феодални парчуляци след войната в Украйна.
  • #7
    oncel Sam ( преди 1 година )
    до ТНВМ ///не са им приоритет таратайките, за това се грижат други вампири... японци, германци. Ушанките предпочитат да се реят в космоса и небесата, затова правят Самальоти и други хварчила. Но сърказма никога не е излишено особено в случай, че няма какво друго да кажеш.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Какви 10 направо след 20 години. Ако ресурсите бяха решаващи нямаше често най-бедните на ресурси да са от най-развитите и обратно. Най-ценния ресурс е мозъка а Европа и преди войната си беше бедна на ресурси тежкото е в момента и риска е до края на другата зима а не след 10 години.. Да не говорим че още тази година ВЕИ в Германия ще минат 50% (миналата бяха 47% а по-миналата 42%) и не след дълго и в ЕС като цяло
  • #5
    Дълбоко виждащ ( преди 1 година )
    Русия, Китай, Индия, Близкия изток - ресурси, технологии, производство, огромен човешки и финансов ресурс. В Щатите се учи испански, в Европа - руски и китайски. Колелото на живота се върти и никога не спира.
  • #4
    киро ( преди 1 година )
    След 10 години при тези високи енергийни ресурси Европа ще загуби конглокентно способно ста в автомобилната и Китайските коли ще наводнят пазара им.
  • #3
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Великата Русия даже и коли за населението не може да си произведе и за това се обръща към китайците, които от своя страна са откраднали от европейци/американци/японци. Мисля, че е повече от виден капацитета на държавите. То и за това малкото читави руснаци избягаха зад граница в "лошата капиталистическа" Европа - за да не си купуват китайски Москвич сглобен в Русия от алкохолизирани съграждани. Вече и нашите руски *** взеха да проглеждат каква е истината и не бълват простотити на килограм.
fallback
Последни