IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eксперти посочиха с колко средно се увеличава разходът през зимата

В студеното време бензинови Hyundai и Kia харчат с 30% повече, разкрива проучване

Данните за разхода на гориво за определен автомобил на 100 изминати километра, които автомобилните производители посочват в официалните технически спецификации на своите модели обикновено са много различни от действителността. И това не се дължи само на условията на измерване. Някои компании умишлено занижават разхода на гориво и на вредни емисии в атмосферата, като скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. е доказателство за това.


Hyundai


Разходът на гориво обаче си остава много важен при покупката на автомобила. А кой друг, освен собствениците на даден модел, може да даде най-точни данни за него? Затова и експертите от NJ Car проведоха проучване сред 500 собственици на Kia Rio и Hyundai Solaris от 2018 г., които трябваше да посочат колко точно харчат колите им.

Оказва се, че наистина има разлика между реалния и „паспортния“ разход на бензин, но само при определени обстоятелства. При използване на автомобилите през лятото с включен климатик двата модела харчат с около 10% повече от обявеното от производителя. Разходът е засечен при шофиране, което около 20% е било в града, а 80% - на магистрала.

Посоченият от производителя разход при Kia Rio и Hyundai Solaris с 1,4-литров двигател с ръчна скоростна кутия е 5,7 литра на 100 км, а при автоматика – 6,4 л/100 км. Версията с 1,6-литров мотор с механични скорости би трябвало да харчи 6 л/100 км, а тази с автоматични – 6,4 л/100 км.

През зимата обаче нещата се променят драстично, установява проучването. Средно разходът при всеки един от моделите се повишава с 30% спрямо обявените от производителя данни.


0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    Колко ви беше нормална цената до миналата година? 30 или 40 цента за киловатчас? А колко е сега? Защото в българия е 7 евроцента за нощна тарифа и 12,5 за дневна. Сега след поскъпването е толкова!
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Моооля! Аз съм в Германия и до септември миналата година тока беше абсолютно нормална цена.... Тия ги приказва с фотоволтаиците другаде, защото области със фотоволтаици имат преразход така го казаха преразход на енергия доставена по жицата заради големите проблеми на не работещи перки или неефективни слънчеви панели. Сложил си на баба ти кюлотите...
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А за цената на тока не се притеснявай. Пазарната икономика ще си свърши работата. Лично аз съм се инсталирал три киловата фотоволтаици и през по-голямата част от годината не плащам за климатик и за отопление на вода. Неслучайно точно в германия има два милиона фотоволтаични покрива върху жилищни сгради. Там тока е скъп от години, но собствениците плащат малки сметки за ток, защото им го изкупуват също скъпо. Да му мисли този, който няма фотоволтаици. Същото ще стане и с батериите.
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    За какво ти е трифазен ток и дори зарядна станция, след като един на обикновен контакт за 20 лв плюс няколко метра кабел за още 50 лв от таблото, са ти напълно достатъчни да зареждаш с монофазен ток с 7,4 kw мощност, която ти е напълно достатъчна да заредиш само в рамките на нощната тарифа дори без да ползваш дневната въпреки че имаш и тази възможност. Тоест всеки собственик на гараж или поне къща или каквато и да е собственост с ток включително на работното място, може да зарежда електромобил.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Електричките са точно с неясно бъдеще, не всеки има гараж с отделна партида трифазен, на публичните станции в UK киловата удари един паунд и тук след две години като ни пуснат на свободния пазар ще дойде краят на евтиния ток за бита, цената им тепърва ще се вдига, в момента някакво умрело Рено Меган е 100 бона, а за БМВ/Ауду/Мерцедес минават цената на тристаен.
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Електричките са БЪДЕЩЕТО. А в НАСТОЯЩЕТО според тебе задоволяват 10% от нуждите на населението а според мен в България на по-малко от 1%. Правиш ли разлика между бъдеще и настояще? Те и възобновяемите източници са бъдещето, но знаеш ли колко стъпки и етапи на развитие има, докато го постигнат? В България електромобилите ще са решения за над 50% от българите най-рано през 2050 година.
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А за работещите и живеещи в София, кога някога съм казвал че си заслужава да си купят електромобил? Кое от двете условия изпълняват? 50 000 км годишно ли шофират милионите софиянци или всичките те имат гаражи в които да си зареждат електромобилите? Хайде не се опитвай да ми извърташ думите! Електромобилите не стават за градски автомобили и няма да станат докато не станат по-евтини от автомобилите с ДВГ. ЦЕНАТА, а не мястото и времето за зареждане са проблемът, нито пък пробегът.
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ти си противоречиш, хем казваш че електричките са бъдещето, хем че са подходящи за 10% от хората.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    Ето че и сам потвърди, че електромобилите и сега са решения за 10% от населението, но както виждаш все още са 0, 001 процент от автомобилите по пътищата. Тоест модата ми няма да отмине, а ще стават все повече и повече с времето. Но леко си пресолил манджата, защото и 10% са много. По-скоро по-малко от 1% от българите изпълняват условията да имат гараж и да карат по повече от 50 000 км за да си заслужава да си купят електромобил.
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И колко хора работят, там 2000 човека? А милиона работещи и живеещи в София? Твоя сценарий се отнася за има няма 10% от хората. И колко от тях мога да си позволят електричка