fallback

Eксперти посочиха с колко средно се увеличава разходът през зимата

В студеното време бензинови Hyundai и Kia харчат с 30% повече, разкрива проучване

Данните за разхода на гориво за определен автомобил на 100 изминати километра, които автомобилните производители посочват в официалните технически спецификации на своите модели обикновено са много различни от действителността. И това не се дължи само на условията на измерване. Някои компании умишлено занижават разхода на гориво и на вредни емисии в атмосферата, като скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. е доказателство за това.

Разходът на гориво обаче си остава много важен при покупката на автомобила. А кой друг, освен собствениците на даден модел, може да даде най-точни данни за него? Затова и експертите от NJ Car проведоха проучване сред 500 собственици на Kia Rio и Hyundai Solaris от 2018 г., които трябваше да посочат колко точно харчат колите им.

Оказва се, че наистина има разлика между реалния и „паспортния“ разход на бензин, но само при определени обстоятелства. При използване на автомобилите през лятото с включен климатик двата модела харчат с около 10% повече от обявеното от производителя. Разходът е засечен при шофиране, което около 20% е било в града, а 80% - на магистрала.

Посоченият от производителя разход при Kia Rio и Hyundai Solaris с 1,4-литров двигател с ръчна скоростна кутия е 5,7 литра на 100 км, а при автоматика – 6,4 л/100 км. Версията с 1,6-литров мотор с механични скорости би трябвало да харчи 6 л/100 км, а тази с автоматични – 6,4 л/100 км.

През зимата обаче нещата се променят драстично, установява проучването. Средно разходът при всеки един от моделите се повишава с 30% спрямо обявените от производителя данни.

fallback
  • #6
    carpe_diem ( преди 1 година )
    А трябват ли ти 400 км пробег, особено в града? Имаме фиат 500е, зареждаме го на има няма 50 км (толкова минава с половин батерия сега зимата в града, на доста кратки разстояния, с постоянно включено парно). Ако имаш наблизо надеждни станции, както сме ние, не е никакъв проблем. Ясно ми е, че кола с малка батерия няма да е удобна на всички, ама човек като си прецени нуждите, ще си вземе каквото му върши работа, без да се мъчи с неща, дето на са му удобни, само защото еди какво си...
  • #5
    до 3 ( преди 1 година )
    Да вдига се разхода, НО колко е макс пробега на ДВГ? Дори 10 да е смесено, което е адски песимистично особено за малолитражка, с малък 40л резервоар (пак като за малолитражка) пак имаш 400 км. А колко електрички могат зимата да направят толкова.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Градското няма как да бъде засечено коректно и равнозначно. Много зависи колко леко караш, по какви булеварди или улици караш, какви са задръстванията където караш. Дори как са настроени светофарите. Виж на извън градско там е лесно - относително постоянна скорост между 70 и 90 на сравнително равен път и си готов. Жалко че много рядко някой производител дава разход за магистрала 110-130 км/ч.
  • #3
    carpe_diem ( преди 1 година )
    ОМГ! А аз си мислех, че само електричките харчели повече зимата, а тя каква стана... :D
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    На всеки му е ясно, че си послъгват и е нормално да има 1-2 литра отгоре от заявеното. Амин за тези които са си купили хибрид подлъгани от посочен разход 3 на 100 и им гори 9 на 100 на магистралта.
  • #1
    Нане ( преди 1 година )
    Бля бля бля - новини от типа Една баба казала...
fallback
Последни