fallback

Eксперти посочиха с колко средно се увеличава разходът през зимата

В студеното време бензинови Hyundai и Kia харчат с 30% повече, разкрива проучване

Данните за разхода на гориво за определен автомобил на 100 изминати километра, които автомобилните производители посочват в официалните технически спецификации на своите модели обикновено са много различни от действителността. И това не се дължи само на условията на измерване. Някои компании умишлено занижават разхода на гориво и на вредни емисии в атмосферата, като скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. е доказателство за това.

Разходът на гориво обаче си остава много важен при покупката на автомобила. А кой друг, освен собствениците на даден модел, може да даде най-точни данни за него? Затова и експертите от NJ Car проведоха проучване сред 500 собственици на Kia Rio и Hyundai Solaris от 2018 г., които трябваше да посочат колко точно харчат колите им.

Оказва се, че наистина има разлика между реалния и „паспортния“ разход на бензин, но само при определени обстоятелства. При използване на автомобилите през лятото с включен климатик двата модела харчат с около 10% повече от обявеното от производителя. Разходът е засечен при шофиране, което около 20% е било в града, а 80% - на магистрала.

Посоченият от производителя разход при Kia Rio и Hyundai Solaris с 1,4-литров двигател с ръчна скоростна кутия е 5,7 литра на 100 км, а при автоматика – 6,4 л/100 км. Версията с 1,6-литров мотор с механични скорости би трябвало да харчи 6 л/100 км, а тази с автоматични – 6,4 л/100 км.

През зимата обаче нещата се променят драстично, установява проучването. Средно разходът при всеки един от моделите се повишава с 30% спрямо обявените от производителя данни.

fallback
  • #26
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя с математика и панелите на блока е чисто луд.Вдеки път ги вади тези мантри чисто математически как на един гараж колко панела се събирали.колко ток произвеждали ,как колата се зареждала докато почиваш нощно време.И как ти излизала сметката и как било по евтино от на бензин.този математик не си пие хапчетата и всеки път вади някви сметки.И как тираджиите в паузите щели да си зареждат ел.камионите на тесла
  • #25
    Факт ( преди 1 година )
    На дълъг път разликата в разхода зиме/лете е несъществена. Освен ако пътят не е добре почистен, разбира се. Обаче при пътуване на къси разстояния и особено ниски температури, увеличението може да бъде и над 50%
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Да има хора които работят в София и живеят в Пловдив, Основно строителни работници знам. Но нали се сещаш че за да оправдаят 3-4 часа за транспорт всеки ден явно нямат пари за квартира в София. И едва ли имат 80+ хил за електричка.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато аз карам 3-4 пъти в месеца по 300 км магистрала, голяма работа - 1 човек, колко хора го правят, но когато ти караш всеки божи ден по 300км просто разделени на 2 е то всеки може да му се случи. Отделно ти реализирал ли си тази схема или само цитираш математиката че излиза. Също тези 3 кВ панели зимата ако ти дават средно 10кВ на ден ще викаш ура. А това я ти стигне за 50 км я не. А и не слагаш батерии или ти работиш само нощни смени и не е проблем колата през деня да ти вкъщи на панелите
  • #22
    IY ( преди 1 година )
    На мен ми струва 15к лева за 50к километра. Правя ги за 4 години. Хайде прави си сметките, явно то е важно
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    А относно фотоволтаиците, три киловата произвеждат годишно около 4000 киловатчаса, които стигат за около 20 000 км годишно. За нетното производство на електрическа енергия за 50 000 км ще са ти необходими около 8 kw, които струват десетина хиляди лева, заедно с инвертора кабелите и стойките и заемат 40 квадратни метра с гаранция 25 години - 1,25 милиона километра за 10 000 лв. За пореден път питам колко ти струва горивото за 50 000 км?
  • #20
    До долния ( преди 1 година )
    Кой ти говори за ходене до село? Елементарно ежедневно ходене София - Пловдив, което е около 150 км в едната посока и е час и нещо в едната посока, при положение че повечето хора не могат да минат за толкова от единия край на другия на София за да идат на работа, са ти 300 км на ден и 75 000 км годишно само в работните дни. Напълно приемлив пробег за повечето автомобили дори зимата и дори на магистралата. 10 лв на ден на нощна тарифа. На тебе колко ти излизат 300 км?
  • #19
    до 15 ( преди 1 година )
    Ти бъзикаш ли се с 50к км на година? Служебни коли трудно правят по толкова. Ама като стане въпрос за зелена енергия - "ми то средно човек минава по 100 км на седмица и 3 кВ панели стигат за цялата година". Но като трябва да стане икономически изгодно изведнъж станаха по 50к годишно. Един колега пътуваше всяка седмица отиване и връщане София-Русе и не правеше по толкова.
  • #18
    До долния ( преди 1 година )
    Цената както ти обясних е разтегливо понятие. Ако караш по- много километри и можеш да зареждаш в къщи на нощна тарифа, може да ти излезе по-евтино да си купиш чисто нов електромобил отколкото да караш подарен без пари автомобил с ДВГ. Въпрос на гледна точка. Помолих те да си сметнеш колко ще ти струва горивото за пет години с твоя автомобил без въобще да го знам какъв е, ако минаваш по 50 хиляди километра годишно?
  • #17
    До 14 ( преди 1 година )
    Е, то по твоята логика народа не си купува електрички, защото му е кеф да се занимава с горива. Много ясно, че ще предпочете това, което е по-евтино и практично. Ако утре се пръкне някой нов Айнщайн-Тюринг-Вазняк-Мъск-Джобс и измисли телепортацията да не мислиш, че народа въобще ще кара електрички?Изобщо какво се напъваш да докажеш под всяка статия? Че електричките са по-практични и по-евтини от ДВГ-та? Ми не са. Имат други предимства, но практичността и цената не са сред тях.
fallback
Последни