fallback

Eксперти посочиха с колко средно се увеличава разходът през зимата

В студеното време бензинови Hyundai и Kia харчат с 30% повече, разкрива проучване

Данните за разхода на гориво за определен автомобил на 100 изминати километра, които автомобилните производители посочват в официалните технически спецификации на своите модели обикновено са много различни от действителността. И това не се дължи само на условията на измерване. Някои компании умишлено занижават разхода на гориво и на вредни емисии в атмосферата, като скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. е доказателство за това.

Разходът на гориво обаче си остава много важен при покупката на автомобила. А кой друг, освен собствениците на даден модел, може да даде най-точни данни за него? Затова и експертите от NJ Car проведоха проучване сред 500 собственици на Kia Rio и Hyundai Solaris от 2018 г., които трябваше да посочат колко точно харчат колите им.

Оказва се, че наистина има разлика между реалния и „паспортния“ разход на бензин, но само при определени обстоятелства. При използване на автомобилите през лятото с включен климатик двата модела харчат с около 10% повече от обявеното от производителя. Разходът е засечен при шофиране, което около 20% е било в града, а 80% - на магистрала.

Посоченият от производителя разход при Kia Rio и Hyundai Solaris с 1,4-литров двигател с ръчна скоростна кутия е 5,7 литра на 100 км, а при автоматика – 6,4 л/100 км. Версията с 1,6-литров мотор с механични скорости би трябвало да харчи 6 л/100 км, а тази с автоматични – 6,4 л/100 км.

През зимата обаче нещата се променят драстично, установява проучването. Средно разходът при всеки един от моделите се повишава с 30% спрямо обявените от производителя данни.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Да уточним. Тесла модел 3 вместо 500 км с едно зареждане 70 киловатчаса за 10 лв на нощна ще измине само 300 км, ама това няма значение, защото така или иначе всяка сутрин тръгва заредена с тези 300 км, но това било огромен проблем.Обаче един автомобил с двг и 40 л резервоар зареден за 120 лв, вместо 600 км ще мине с него 400 км и това не е никакъв проблем? В първия случай разходът скача от 2 на 3,33лв/км за ток - голям проблем, а в другия случай от 20 на 30лв/100км - няма проблеми
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Дойдохме си та думата че не ти е проблем нито пробега нито времето за зареждане нито по малкия пробег през зимата, а цената и наличието на зарядно. Другият път спомени тези основателни причини, а не си изсмуквай въображаеми причини от пръстите. А колкото по-малка става разликата между електромобилите и автомобилите с ДВГ, след толкова по-малко километри годишно ще ти става по-изгодно да преминеш на ток и толкова повече ще е изгодно изграждането на зарядна инфраструктура. Необратим процес.
  • #14
    До 10 ( преди 1 година )
    Браво! Наистина не си масов случай! В масовия случай повечето са като лисицата която обяснява колко е кисело гроздето, а ти назова основните пречки за бързото им навлизане. Ако можеха да ги купят по-евтино и имаше къде да ги зареждат по-евтино, повечето от тези които обясняват колко е кисело гроздето щяха отдавна да са минали на електромобили и да преглътнат 15-те минути спиране за зареждане до морето.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    А ако е повредена или заета бързата? Какво правим тогава? Отделно обществените обикновено са макс 22кВ, а с увеличението на електромобилите ще намаляват. А това с на всеки паркинг е като яйцето и кокошката - като се навъдят електрички ще се навъдят и зарядни. Но за да се навъдят електричи, трябват зарядни. И пак какво правим с цената на електричките? При разлики от по 30-40к лв само разликата в каското ти купува 6-700 литра бензин при сегашната кожодерия, което са то 9-10к км.
  • #12
    До долния ( преди 1 година )
    И къде ще идеш на 500 км, та да няма къде да заредиш? Дори днес почти навсякъде има зарядни станции, а с навлизането на електромобилите ще са буквално на всеки паркинг и то по закон. Към момента в България има по една обществена зарядна станция на всеки 10-ти електромобил и се използват в по-малко от 5% от времето.
  • #11
    IOKL ( преди 1 година )
    Абе, то и въздушните възглавници и предпазните колани ги ползваш най-много по един път, но пък е добре да ги има за този единствен път, когато ти потрябват. Та и с пробега е така. 364 дни в годината пътуваш по 50км, ама 1 ден ще ти се наложи да минеш 500 км по спешност и ще ти се приреве. Ако беше така просто, всички щяхме да живеем в сламени колиби, щото къде да се пънкяме да правим яки сгради - колко е то зимата 2-3 месеца и я има по едно земетресение на 20-30 години, я не.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Знам че аз не съм много масов случай, но със сигурност далеч не съм единствен. Просто електричката не е за всеки. Има си своите плюсове, но за сега цената и липсата на инфраструктура ги убива.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    На мен лично ми трябва 2 или 3 пъти на месец да пътувам по 300 км магистрала. Зимата много малко електрички го могат. И пак го постигат без резерв. Т.е. ако има аварии, навявания, силни ветрове и вече не могат. Бързите зарядни на много места са кът. Включително където ходя и имам само 2кВ контакт опция. В задачата се пита защо да дам 100+ хил лв за кола с която ще пътувам по-бавно и с неудобства вместо 50к лв без неудобства.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Както и да карам под 10л не пада не разхода. Градско, извънградско, зима, лято все си гори 10-11.
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    Ти колко пъти минаваш 400 км на ден през зимата? По колко километра минаваш през зимата и колко пъти трябва да заредиш.Ако минаваш 4000 км, трябва да заредиш 10 пъти, но понеже няма да го правиш когато ти свърши горивото, точно както и електромобила няма да го направи, ще заредиш 12 до 15 пъти. В най-лошия случай, електромобила ще трябва да зареди 20-25 пъти, на обществена зарядна станция, но към момента си купуват електромобили само тези които могат да ги зареждат в къщи, значи 3-4 пъти ...
fallback
Последни