fallback

Eксперти посочиха с колко средно се увеличава разходът през зимата

В студеното време бензинови Hyundai и Kia харчат с 30% повече, разкрива проучване

Данните за разхода на гориво за определен автомобил на 100 изминати километра, които автомобилните производители посочват в официалните технически спецификации на своите модели обикновено са много различни от действителността. И това не се дължи само на условията на измерване. Някои компании умишлено занижават разхода на гориво и на вредни емисии в атмосферата, като скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. е доказателство за това.

Разходът на гориво обаче си остава много важен при покупката на автомобила. А кой друг, освен собствениците на даден модел, може да даде най-точни данни за него? Затова и експертите от NJ Car проведоха проучване сред 500 собственици на Kia Rio и Hyundai Solaris от 2018 г., които трябваше да посочат колко точно харчат колите им.

Оказва се, че наистина има разлика между реалния и „паспортния“ разход на бензин, но само при определени обстоятелства. При използване на автомобилите през лятото с включен климатик двата модела харчат с около 10% повече от обявеното от производителя. Разходът е засечен при шофиране, което около 20% е било в града, а 80% - на магистрала.

Посоченият от производителя разход при Kia Rio и Hyundai Solaris с 1,4-литров двигател с ръчна скоростна кутия е 5,7 литра на 100 км, а при автоматика – 6,4 л/100 км. Версията с 1,6-литров мотор с механични скорости би трябвало да харчи 6 л/100 км, а тази с автоматични – 6,4 л/100 км.

През зимата обаче нещата се променят драстично, установява проучването. Средно разходът при всеки един от моделите се повишава с 30% спрямо обявените от производителя данни.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Отново помисли кой и за каква заплата работи в завода. Дали всички са инженери с 3+к или 90% са бачкатори на по 1000 лв. Как ще си купят електричка за 100к?
  • #35
    До долния ( преди 1 година )
    Току-що потвърди, че от радиново - където е завода на liebherr покрай Пловдив до църна маца в София се стига 2 пъти по-бързо, отколкото от повечето квартали на София до църна маца. По твоите сметки ако група работници тръгнат от Радиново със служебния автомобил работният им ден ще е с 2 часа по-кратък, отколкото ако си наемат квартира в София, а освен че на ден ще са на работа 2 часа по-малко, всяка вечер ще си спят при семействата вместо да ги няма цяла седмица. А 4 от тях само ще се возят.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Четвърто като си на работа в София или на бензиностанцията от къде ще заредиш безплатно? А на публична станция излиза колкото да караш хибрид. Не е 3 лв/100 а започваш от 15лв/100. Зимата 20лв. Пето - явно нямаш книжка защото не знаш колко е уморително всеки божи ден караш 2 по 2 часа освен 9-те на работа.
  • #33
    до 31 ( преди 1 година )
    Първо такива отдалечени обекти често имат служебен транспорт. Второ помисли какво работят тези хора и каква им е заплатата. Дали в обозримо бъдеще ще могат да изкарат 100 хил лв за кола? Трето специфицираш че хората няма да карат градско. Най-коректната сметка е център до център - 120 км магистрала - 1 час и по 15-20 км градско - до час със задрвъстването. А ти излизал ли си с кола петък вечер от София - тогава лесно удряш и 2 часа до магистралата.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Разходът, даван от производителя, обикновено е верен, но той е за определени условия и не за късо пишkoвци, които не могат да карат. През зимата разходът е висок най-вече за многознайковците, които си съсипват двигателите, докато ги подгряват на място, подучени от пишман *** като Петърчо.
  • #31
    До 24 ( преди 1 година )
    От населените места покрай магистралата на 150км от някой обект на околовръстното на София се стига по-бързо, отколкото от някой квартал в София - за около 1 час плюс 30 лв за гориво и още толкова на връщане. Какво ще спестят 4-5 човека колеги, за да си зарежат семействата и да наемат квартира в София? Ти би ли си зарязал семейството за 5 - 10 лева разлика на ден? А би не би ли купил Тесла, за да возиш колегите срещу 50лв на ден, ако има къде да зареждаш на нощна?
  • #30
    До долния ( преди 1 година )
    Намираш ли грешка в сметките? Това дали ти имаш къде да си монтираш панели и дали имаш къде да си зареждаш електрически автомобил няма никакво значение. Света ще продължи да се движи и към фотоволтаици и към електрически автомобили и без тебе. А очевидно не разбираш и какво е нетно производство и това, че няма значение на колко километра от тебе да панелите, камо ли по кое време зареждаш и кога е произведена тази енергия. А за 10kWh през зимата само можеш да мечтаеш от 3kW фотоволтаици.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    50к км с бензин за около 7500 лв
  • #28
    Тоя шашавия ( преди 1 година )
    Тоя шашавия дето ги прави тези сметки да чисто математически да вземе да си купи един самолет на ток.Чисто математически ще е по бързо и по икономично.таман да си литнал и след малко си пристигнал
  • #27
    Абе ( преди 1 година )
    Абе истината е че по голям кеф от автомобил с двигател няма, особено ако е бензинов с 6 или 8 цилиндъра.Всичко друго на ток е изварщение за млади чикиджии *** електрици дето стоят пред компютъра и разтягат локуми.те могат и с тролея да се возят
fallback
Последни