IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Camelot Cruiser е най-луксозният кемпер на десетилетието

И трите създадени такива "домове" на колела все още са в движение

Най-луксозният дом на колела за времето си Ford Camelot Cruiser се появи отново на сцената, защото бе продаден на търг в САЩ. За първи път този необичаен кемпер се появява през 1974 г., когато е блестял със своя лукс. Тогава е бил много скъп - 150 000 долара (900 000 по съвременния курс), а сега бе изтъргуван за 133 000 долара. През по-голямата част от това десетилетие държи неофициалната титла на най-луксозният дом на колела в света.

 

Ford Camelot Cruiser Motorhome-17

 

Ford Camelot Cruisers е разработка на Edler & Company в Илинойс, като са направени три екземпляра, съчетание от камион Ford C-750 от 1974 г. и ремарке Gerstenlager. Задвижването е от 6,4-литров V8 бензинов двигател, съчетан с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Наскоро е ремонтиран и обслужен, а пробегът е само 51 500 км за почти половин век.

Ford Camelot Cruiser е дълъг 16,7 метра и тежи 18 тона. Вътре има кухня, спалня и всекидневна. Интериорът е олицетворение на лукса през 70-те години. Облицован е с дърво, а на пода са постлани килими. Вътре са оборудвани няколко стаи - кухня с мивка и печка, всекидневна в ретро стил с електрическа камина, спалня с голямо легло и баня, завършена със скъпи плочки.

 

Ford Camelot Cruiser Motorhome-26

 

Освен това отпред е предвидена зона за отдих с голяма остъклена площ и ъглов диван, а под пода е обособен специален хангар за две моторни шейни (те са включени в сделката сега). Ford Camelot Cruiser е оборудван с климатик и мощно отопление.

Освен това има двойни резервоари за гориво, резервоар за прясна вода и отделен за отпадни води, всеки от 1136 литра. Комуникацията се осъществява чрез интерком, дори банята и шофьорската кабина разполагат със стенен телефон за тази цел. Шофьорската кабина има и допълнително легло зад седалките.

 

Ford Camelot Cruiser Motorhome-22

 

Камионът и ремаркето са завършени в двуцветно зелено, има хромирана предна броня, 22,5 инчови стоманени джанти, спирачки с пневматично управление, двойни въздушни клаксони.

Camelot е дело на Ричард „Дик“ Едлър и неговата Edler & Company от Скоки, Илинойс, която е основана през 1938 г. като Atlas Van Lines, преобразувана на Edler Warehousing през 1962 г.

 

Ford Camelot Cruiser Motorhome-8

 

През 70-те години той добавя изработката на RV limited - серийно производство на кемпери към списъка си с услуги, включващ най-вече складиране, преместване и логистика.

Идеята на Едлър за такъв RV идва, когато планира семейни ваканции след пенсионирането си. Но разбира, че няма нито един дом на колела на пазара, който да му предоставя желания от него лукс, както и възможността да води със себе си неговите любими четири кучета санбернар. Така Едлър създава кемпера за нуждите на семейството си. Но това ще се окаже първият от трите Camelot Cruisers, за които се знае, че са действащи и сега.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    До иво ( преди 1 година )
    Какви фериботи, какво знаеш бре?! Правени са 70 години за щатите!!Евтин бензин, големи, прави ненатоварени пътища... Какво сравняваш твоята баничарка и разходките ти до Градина с това?!Човек от колкото по ниска камбанария гледа, толкова повече си мисли, че вижда всичко! Ти си поредното доказателство!!!
  • #3
    4 rate up comment 10 rate down comment
    иво ( преди 1 година )
    Тежи 18 тона и двигателят е бензинов ? за автомагистрали, паркинги и фериботи ще ти излезе скъпо и то много да не говорим за поддържането му имам кемпер и знам.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Има 6 телефона в този кемпер с доста забавни имена, поне някои - Cruiser Captain, Royal Lounge, Knights Chamber, Basement, Queens Parlor и Bathroom. По снимките изглежда да има нужда от реставрация. Но като се прави да се запази ли оригиналния дизайн вътре, който за мен е потресаващ, или да се смени?! Но инак евала на чичака - направил си го е така, както му е кеф, за да си пътува.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е скъп, като се има в предвид че новите на база бус са по 40-50 хил евро, а този е част от историята.