Триточковите предпазни колани изминаха дълъг път, откакто Volvo даде безплатно патента за това изобретение преди много десетилетия. Сега някои производители на автомобили поставят въздушни възглавници в колите си, но компанията за части и оборудване ZF има различна идея и създаде термичен предпазен колан за електромобили.
Както подсказва името на устройството, то излъчва топлина и служи като „затопляща“ прегръдка за возещите се в автомобила. Коланът е предназначен предимно за електрически превозни средства, като трябва да се използва в студено време. Идеята на създателите му е в тези случаи колата да използва по-малко енергия от батерията, а купето да се затопля именно с предпазния колан.
В ZF са направили изчисления, които показват, че с използването на новото устройство пробегът на електрическо превозно средство при ниски температури може да се увеличи с до 15%. В самия колан са вградени нагревателните елементи, които да осигурят равномерно топло усещане с минимално увеличаване на дебелината на лентата.
Използвайки мощност от около 70 W, предпазните колани могат да се загреят до 40 градуса по Целзий. В същото време те изпълняват и функциите на нормален предпазен колан, което означава, че колата не трябва да бъде модифицирана по никакъв начин, за да се приспособи към характеристики на устройството.
Нагревателните проводници са вплетени в самия колан, а местоположението на контактните елементи на електрическите нагревателни вериги е избрано така, че да не пречи на работата или прибирането на колана. Следователно стандартните обтегачи на коланите продължават да работят, а нивото на безопасност остава същото.
Трябва да се отбележи, че отоплението на предпазните колани не е абсолютна новост. Ford подаде патент за технологията в края на 2018 г., публикувайки документ от 31 страници, описващ подробно как работи. Няколко варианта на концепцията бяха илюстрирани с различни дизайни, но идеята беше основно същата.
Около година по-късно Mercedes-Benz представи експериментална кола за безопасност (ESF), базирана на модела GLE, която също разполагаше с отопляеми предпазни колани.