fallback

ZF направи предпазен колан за електромобили

Устройството излъчва топлина и може да увеличи пробега на колите на ток

Триточковите предпазни колани изминаха дълъг път, откакто Volvo даде безплатно патента за това изобретение преди много десетилетия. Сега някои производители на автомобили поставят въздушни възглавници в колите си, но компанията за части и оборудване ZF има различна идея и създаде термичен предпазен колан за електромобили.

Както подсказва името на устройството, то излъчва топлина и служи като „затопляща“ прегръдка за возещите се в автомобила. Коланът е предназначен предимно за електрически превозни средства, като трябва да се използва в студено време. Идеята на създателите му е в тези случаи колата да използва по-малко енергия от батерията, а купето да се затопля именно с предпазния колан.

В ZF са направили изчисления, които показват, че с използването на новото устройство пробегът на електрическо превозно средство при ниски температури може да се увеличи с до 15%. В самия колан са вградени нагревателните елементи, които да осигурят равномерно топло усещане с минимално увеличаване на дебелината на лентата.

Използвайки мощност от около 70 W, предпазните колани могат да се загреят до 40 градуса по Целзий. В същото време те изпълняват и функциите на нормален предпазен колан, което означава, че колата не трябва да бъде модифицирана по никакъв начин, за да се приспособи към характеристики на устройството.

Нагревателните проводници са вплетени в самия колан, а местоположението на контактните елементи на електрическите нагревателни вериги е избрано така, че да не пречи на работата или прибирането на колана. Следователно стандартните обтегачи на коланите продължават да работят, а нивото на безопасност остава същото.

Трябва да се отбележи, че отоплението на предпазните колани не е абсолютна новост. Ford подаде патент за технологията в края на 2018 г., публикувайки документ от 31 страници, описващ подробно как работи. Няколко варианта на концепцията бяха илюстрирани с различни дизайни, но идеята беше основно същата.

Около година по-късно Mercedes-Benz представи експериментална кола за безопасност (ESF), базирана на модела GLE, която също разполагаше с отопляеми предпазни колани.

fallback
  • #1
    Добра новина ( преди 1 година )
    Карам ЕМ и замата с топла седлка на 1, топъл волан на 3 и няма нужда в купето над 19-20. Това пести много.и сега колан много добра идея.
fallback
Последни