fallback

ZF направи предпазен колан за електромобили

Устройството излъчва топлина и може да увеличи пробега на колите на ток

Триточковите предпазни колани изминаха дълъг път, откакто Volvo даде безплатно патента за това изобретение преди много десетилетия. Сега някои производители на автомобили поставят въздушни възглавници в колите си, но компанията за части и оборудване ZF има различна идея и създаде термичен предпазен колан за електромобили.

Както подсказва името на устройството, то излъчва топлина и служи като „затопляща“ прегръдка за возещите се в автомобила. Коланът е предназначен предимно за електрически превозни средства, като трябва да се използва в студено време. Идеята на създателите му е в тези случаи колата да използва по-малко енергия от батерията, а купето да се затопля именно с предпазния колан.

В ZF са направили изчисления, които показват, че с използването на новото устройство пробегът на електрическо превозно средство при ниски температури може да се увеличи с до 15%. В самия колан са вградени нагревателните елементи, които да осигурят равномерно топло усещане с минимално увеличаване на дебелината на лентата.

Използвайки мощност от около 70 W, предпазните колани могат да се загреят до 40 градуса по Целзий. В същото време те изпълняват и функциите на нормален предпазен колан, което означава, че колата не трябва да бъде модифицирана по никакъв начин, за да се приспособи към характеристики на устройството.

Нагревателните проводници са вплетени в самия колан, а местоположението на контактните елементи на електрическите нагревателни вериги е избрано така, че да не пречи на работата или прибирането на колана. Следователно стандартните обтегачи на коланите продължават да работят, а нивото на безопасност остава същото.

Трябва да се отбележи, че отоплението на предпазните колани не е абсолютна новост. Ford подаде патент за технологията в края на 2018 г., публикувайки документ от 31 страници, описващ подробно как работи. Няколко варианта на концепцията бяха илюстрирани с различни дизайни, но идеята беше основно същата.

Около година по-късно Mercedes-Benz представи експериментална кола за безопасност (ESF), базирана на модела GLE, която също разполагаше с отопляеми предпазни колани.

fallback
  • #11
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Преди да се говори - трябва да се проверява. Има една камара коли, които вместо бензин използват водород. Пример: BMW Hydrogen 7 - limited production hydrogen internal combustion engine vehicle built from 2005-2007. Има и още подобни. Но да, има го и като вариант за електрички, който НЕ визирах.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Който има електромобил и няма топъл гараж е някакъв пълен ***.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Водородният двигател не е водороден, а електрически. И със сигурност не е ДВГ.
  • #8
    Случайно отговарящ ( преди 1 година )
    Водородния двигател също е електрически , бacTyHи !
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Мдааа ... за съжаление залагат на електричките за бъдещето. А толкова се надявах водородният ДВГ да пробие. Там нямаше да има подобни недоразумения. Само давам пример - пускаш си дистанционно печката в колата като станеш и до като се качиш в нея, вече е станало 25 градуса вътре и всичко се е размразило. За допълнителен комфорт може да си пуснеш и подгрева на седалките и волана - ей така, за кефа. А при електричките - ще чакаш коланите да ти стоплят якето, блузата и чак тогава евентуално теб.
  • #6
    Муахаха ( преди 1 година )
    "инкубатор" на хронични проблеми с врат, рамо, бъбреци, пикучен мехур !!!! Как колан ще ти затопли цялото тяло равномерно?!? Никак! Седалките не го правят дето 2/3 от тялото е на тях! Такова зоново претопляне на части от тялото неминуемо води до хронични травми и заболявания! Особенно при резки промени на температурата - качваш се от -5 градуса в колата и нещо ти затопля основно лявото рамо, врата и корема - "красота"!!
  • #5
    Пак мислено-недомисл ( преди 1 година )
    Студена зимна сутрин. Качвам се в колата с яке,шапка, ръкавици. Слагам колана. Той щял да топли. Кокво точно? Дебелото яке ли?
  • #4
    ПЕРНИК ( преди 1 година )
    Това ми прилича на електрическо одеяло за къща без отопление .Сега Сериозно - Автомобила е сериозна машина - тя се движи само напред и има Стъкла на Предното Стъкло - Дограмата ви заобикаля отвсякъде - трябва да са чисти , а не заскрежени - тоест - да има подгрев в купето , и тайфун на предното стъкло .Тоест - какво ще спестим с колани ?
  • #3
    Хахаха ( преди 1 година )
    Тръгваш рано сутринта зимата всичко е замръзнало. Цялата кола се е вдървила. каквото пипнеш всичко е студено. Чакай ти колана да те стопли......ще те стопли на кукуво лято. Не надуеш ли парното на макс поне 20 минути няма как да се стоплиш. Трябва първо цялата кола да се загрее. Целия интериор да поеме температурата. После като стане жега отваряш прозорците да се проветри да избяга влагата. При колите с двг парното не хаби допълнителна енергия. Тази топлина така или иначе се отделя.
  • #2
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Зимата си е благинка със сядането в колата веднага да работи отоплението. С ДВГ-то бях свикнал да не го пускам изобщо на кратки разстояния, че докато загрее... А тези колани добре звучи като идея и не би трябвало да е и много скъпо (за вграждане, виж като екстра в ценовата листа няма да е евтино със сигурност) :D
fallback
Последни