fallback

Вижте какво става с двигател, чието масло не е сменяно 60 000 км

Моторът на този Seat Leon прилича на сцена от филм на ужасите (ВИДЕО)

Редовната смяна на маслото в двигателя е от азбучните истини за всеки шофьор и автомобил, но се намират и такива, за които този изключително важен момент от обслужването сякаш не съществува. Пореден такъв случай с видео първоначално беше публикуван от потребител на TikTok @cundo110 и включен в компилация, качена в YouTube от канала Just Rolled In.

 

 

Във видеото има няколко различни случая, но особено впечатление прави състоянието на маслото на Seat Leon 1.8 TSI. Собственикът на испанския компактен хечбек потърсил сервиз, след като светнала лампичката за проверка на двигателя.

И когато специалистите отворили двигателя, видели ужасяващата картинка от снимката и видеото - черна вискозна маса, която прилича на някакъв гъст сироп, който някога е бил светло двигателно масло. Тогава собственикът признал, че не е сменял маслото от близо 60 000 км. Не се съобщава в какво състояние е двигателят на Leon-а, но най-вероятно е „умрял“. Във видео компилацията има и други подобни случаи.

Кога да се сменя маслото? Правилото на „златното сечение“ в поддръжката на автомобила е да се прави на една година или на всеки 7000-8000 км до 10 000 км. Някои марки позволяват и повече, но и при тях не трябва да се надвишава препоръчителния от производителя пробег.

 

 

fallback
  • #21
    F ( преди 1 година )
    Изследва се наличие на вода,на сажди,на кисилинност,на гликол и ред други показатели и елементи.Бензиновите турбо мотори убиват маслото много по бързо от атмосферните.Много са фактите които влияят.Когато маслото умре и продължава да се кара,то вече не мие,започва да образува шлам и да коксира,залепват сегменти,запушва магистрали и т.н.Карайте с качествени масла,за да няма лаково покритие по мотора.Отдавна всичко е бизнес и измама.И тези километри при условие ,че маслата са оригинални.
  • #20
    F ( преди 1 година )
    Невежеството в България по отношение на моторните масла е голямо.Никой няма интерес да прогледнете за истината.Зимно време,градско до 7000 км,Външно трасе 8/10 с клизма 12 хиляди.Това е на база анализи и то при изправни автомобили,с изправна горивна система,при редовна смяна на качествени филтри ,включително и въздушен.Отработките се проверяват за остатъчно наличие на присадки,на алкално число,на разреждане или сгъстяване,на тази база се търсят причините за едното или другото.
  • #19
    F ( преди 1 година )
    Целта на маслото не е само да маже и да охлажда,то неутрализира окислителните процеси в следствие на изгарянето на гориво.Оделно има и миещи качества.Това зависи от пакета присадки,от алкалното число,от базата,от наличието на естери и поли алфа олефини,а това има отношение към термостабилноста,от точката на течливост и пламната точка.Маслото се избира по спецификация а не по бранд в зависимост от двигателя и системите.Тук просо няма място за обстоен коментар,с агомени.
  • #18
    F ( преди 1 година )
    До 15.И ти мислиш ,че инжинерите мислят за теб?Колата гаранцията всякак ще я добута,и след нея си в чувала,или капитален ремонт, или нова кола.На тях такива шарани им трябват,да ги ловят на гола кука.Има много Оил клубове,хората показват,правят лабораторни анализи на отработки и там се вижда най добре.Всичко е описано,автомобил,пробег,средна скорост,и всички фактори които влияят.Това ,че маслото не мърда ,не значи, че не е разредено с гориво.То е цяла наука.
  • #17
    Кемаф ( преди 1 година )
    Маслото за подмяна също личи и по масленият филтър който му разбира ,когато не е сменяно двигателя загрява по бързо оти нема кво го маже първият признак ! Пуши повече от обикновено при го гори с горивната смес и изгорелите газове миришат странно ! Най лошият случай задират лагери в коляномотовилковият механизъм и двигателя се е споминал !!
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Умен си бате!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    При ауди се сменя на 30000 маслото. Инженерите, които са измислили колата ми казват, че 30000 е интервалът, аз няма да вярвам на тях, а на интернет гениите? Пхахах. И по-интересното е как го измислихте тоя интервал 10к? Що не на 3к? Или на 1.5к? Преди имах Шкода Октавия 2015 г. Продадох я на 160к км, а вече била на 220к. Маслото се сменя на 30000, както казва производителят и нищо и няма.
  • #14
    F ( преди 1 година )
    Маслото момчета,се сменя на мото часове,а не на пробег.Едно е 10000 км магистрала, друго е градско.Маслото на 10000 може да е живо,и на 5/6000 да е приключило.Много зависи и от количеството в картера,от типа и групата.Ако мислите че това което масово се продава за синтетика е такова,сте в голяма грешка.То е Хидро крек или масло от трета група, дори повечето е филтрувана отработка,с малко присадки.Но дори и да е на ,PAO ,или естерно,не преминавайте 10000 км смесено каране.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Видеото казва, не го сменял от 60к мили...
  • #12
    Радко ( преди 1 година )
    Тук все разбирачи щом производителя дава толкоз значи толкоз не казвам че е лошо да се сменя на по малко но на мойта е писано на 10 к км и на толкоз го сменям и си е бистро и маже идеално
fallback
Последни