IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите собственици на Tesla вече няма да могат да продават колите си с печалба

Цените на употребяваните електромобили на марката падат по-бързо от останалите

Дните за закупуване на нова Tesla и нейната препродажба с цел печалба са на път да приключат, тъй като новите статистики показват, че цените на употребяваните коли на марката падат по-бързо от тези на моделите на други автомобилни производители.


Tesla


Според данни от Edmunds, средната цена на моделите на американския производител е спаднала със 17% - 67 297 долара през юли до 55 754 през ноември. Това е много повече от общото намаление на цените с 4% за електрически автомобили с пробег за същия период. Използваните електрически модели също така се задържат по-дълго при търговците - средно 50 дни срещу 38 дни за всички използвани автомобили в края на миналата есен.

В продължение на две години Tesla увеличаваше цената на новите автомобили по-бързо от други автомобилни производители, отговаряйки на силното търсене на електромобили с дълъг пробег заради нарастващите разходи за гориво. Това създаде ефект на „ценови балон" при употребяваните Tesla, тъй като много от техните собственици продаваха колите с печалба.


Tesla


Намаляващите разходи за гориво, нарастващите лихвени проценти, увеличаващите се обеми на производство на Tesla и нарастващата конкуренция на пазара на електрически автомобили промениха баланса между търсене и предлагане. Всичко това доведе до спад в цените на употребяваните Tesla. Вследствие на това автомобилният производител се адаптира към новите стандарти, като предлага отстъпки от 7500 долара при намален пробег за Model 3 и Model Y, които трябва да бъдат доставени преди края на 2022 г., за да повиши търсенето.

Шефът на Илон Мъск призна, че Tesla обмисля намаляване на цената, за подкрепи растежа на обемите на производство, което ще доведе до по-нисък марж на печалба. Главният изпълнителен директор на Tesla обвини повишаването на лихвените проценти за повишаване на цената на всички автомобили на първичния и резервния пазар, въпреки че моделите на Tesla бяха по-силно засегнати от гореспоменатия ценови балон.

В същото време акциите на Tesla паднаха със 7,3% до повече от двегодишно дъно от 114,12 долара в началото на търговията във вторник, записвайки спад от 65% през 2022 г., съобщава агенция Reuters.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е масовата кола на Тесла, не съм акционер но ако бях сериозно щях да съм недоволен? Кога ще оправят проблемите с качеството, твърдата возия, шумоизолацията кога ще има нещо ново и интересно както и докога Модел 3 ще е най-ефективния електромобил другите и Тесла спят ли, че не могат да се напънат и да пуснат нещо по-добро?
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долният ( преди 1 година )
    Отдааавна не се продават емисиите, драги.
  • #16
    6 rate up comment 5 rate down comment
    до предния ( преди 1 година )
    Ти остави другото, но печалбата на Тесла е основно от продажби на въглеродни емисии, тъй като имат квота за нормален автомобило-производител!!
  • #15
    4 rate up comment 11 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Остави другото, но само с четирите си модела и 10 пъти по-малко продажби от toyota, всъщност да печели повече от toyota на тримесечие, при положение че в същото това тримесечие е на загуба от двата си нови завода. Какво ли ще стане когато заработят и те на пълен капацитет и са на печалба?
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Посочете ми друг производител , който успява да е на печалба и да строи заводи с 3 модела от преди няколко години.
  • #13
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето плановете на Тесла да са първи в света се провалиха вече поне частично. В Китай са мното зад BYD, в Европа са много зад ВАГ и само в С. Америка още са далеч напред но плановете и инвестициите на GM, Стелантис и Форд също са много амбициозни. Не казвам че са зле много вероятно е да станат едни от големите няколко в индустрията като в топ 10 ще влязат до 1-2 години но не бива да се надценяват нито да се омаловажават постиженията разбира се
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Последната информация от вчера е че ще работи първите 20 дни на януари но ти обичаш да лъжеш и обиждаш стана ясно
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, но затварянето по китайската Нова година се оказа фейк. Вчера са излезли с официално изявление, че част от хората ще работят дори и тогава.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Прав е просто е преувеличил в пъти нещата. В китайския завод си беше планирано да се затвори за последната седмица на годината и сега е затворен но не от 2 седмици а от няколко дена и в края на януари също планират да затворят за седмица заради китайската нова година а в САЩ не се очаква подобна пауза. В Китай явно производството е в повече откакто скоро увеличиха капацитета на 100 хил месечно което си е супер много за завод за коли с премиум цени
  • #9
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    шминтирита и дизеляка пак ли шетат? Спирайте дрогата, ей! Статията е дивотия, ама от вас толкова.