fallback

Mustang, купен за 500 долара, сега струва поне милион

Автомобилът на шефа на Ford е направен още преди серийното производство на модела (ВИДЕО)

Историята на Ford Mustang е дълга, славна и започва официално на 17 април 1964 г., когато е представянето на първото поколение. Има обаче и други интересни факти, защото през 1963 г. са произведени 10 предсерийни Ford Mustang. Един от тях е открит и то какъв - колата е подарък на ръководителя на концерна Хенри Форд II. За уникалния Ford Mustang разказва програмата Barn Finder от Youtubе канала Hagerty.

 

 

Произведени са над 10 милиона Mustang и нито един от тях не е като този. Прототипът е по същество ръчно изработен персонализиран автомобил. Малки детайли, като факта, че няма видими точкови заварки, показват, че тази кола е построена така, както би се очаквало рестомод от висок клас да се произвежда днес.

Редкият Ford Mustang струва сега поне 1 милион долара, смятат експерти. Този автомобил е един от последните прототипи, при това специален - черното купе е за главния изпълнителен директор на американския концерн Хенри Форд II (внук на Хенри Форд). Автомобилът е до голяма степен идентичен с първия сериен Ford Mustang от 1964 г., въпреки че са направени редица подобрения „за шефа“.

 

 

Първо - покривът му е завършен с винил, както при премиум колите от онези години. Второ, интериорът е облицован със скъпа кожа и са монтирани метални (не пластмасови) бутони. Тези елементи не са били в серийния Mustang. Сенниците, таванът и таблото са кожени. Дори гърловината на горивото е обвита в кожа.

Радио бутоните, конзолата и таблото са изцяло от истинско тиково дърво. Воланът е от дърво и лят под налягане метал. Тази кола почти няма пластмаса. Тази кола просто е построена по различен начин. Под предния капак е стандартен 4,7-литров V8 двигател с мощност 271 к.с. с., съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия, спирачките са дискови.

 

 

Настоящият собственик пази най-редкия Ford Mustang от 1975 г. и много рядко го изкарва от гаража. Той се опитва да запази колата в най-оригиналното състояние и все още няма намерение да я продава. Този прототип на Ford Mustang е безценна част от историята на Ford, която е закупена само за... $500.

Каква е историята на собствеността? Когато Хенри Ford II спира да използва колата, той я дава на своя шофьор, който притежава машината до 1970 г. След това я продава на свой приятел, който през 1975 г. също е обявява за продажба. Но тогава времето се е отразило на колата и тя е почти напълно ръждясала. Настоящият собственик обаче е местен, вижда обявата, купува автомобила и от тогава го притежава.

 

 

Този Mustang е на почти 60 години и през цялото време е „живял“ на около три мили от мястото, където е създаден. Тогава обаче настоящият собственик не знае пълната история на колата, докато някой не му предлага 17 000 долара за нея. Което е около пет пъти повече от това, колкото се смята, че струва в края на 70-те години. След повече проучвания той разбира какво има и прави пълна реставрация.

Сега собственикът има много документи за колата, включително оригиналната обява за продажба. В нея този Ford Mustang е посочен като „специално направен за семейството на Форд“. Исканата цена е 525 долара.

След известни преговори обаче се споразумяват за крайна цена от 500 долара. Тогава. Сега, след почти половин век по-късно се предполага, че струва 1 милион долара. Но не изглежда, че настоящият собственик има интерес да продаде тази част от историята на Ford. Оказва се, че той е бивш служител на Ford, който разбира и уважава това, което има. И е идеалният пазач на такъв исторически Ford Mustang.

 

 

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    Този автомобил продължава да върви и след 60 години.Такава Тесла просто няма да има.Батериите отдавна са предали бого дух.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    То няма 60 годишна Тесла, за да си толкова категоричен. Но има повече от 11годишни Тесли и няма такава за 500 долара. Дори само един от 20-те модула от батерията се продава 2 пъти повече за около 1000 долара всеки. 2 употреба
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Покажи 11 годишна Тесла, която да е "почти НАПЪЛНО РЪЖДЯСАЛА" Няма такава и няма как да има.
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    За коя Тесла някой дава един милион долара.
  • #5
    Гост ( преди 1 година )
    До 2.Кой пикап на Тесла,оня който още не се произвежда.
  • #4
    PLAID ( преди 1 година )
    Н'дей, н'дей ги заравя, ще ти прецъфти доматито. Дай ми ги на мене, ще те черпя кутия таралежки. Ще ги дам в Northvolt Ett и после ще си пия Spritz-a в Сарденя..3-4 години.
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Къде са тези 11-годишни тесли за 500 долара да си купя няколко за да се мъча с тях и да отърва собствениците им от ръждясалите кошници, да не се налага да ги заравят в двора тези опасни батерии.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Само така си мислиш. Май си пропуснал половината статия:Този прототип на Ford Mustang е безценна част от историята на Ford, която е закупена само за... $500... през 1975 г. също е обявява за продажба. Но тогава времето се е отразило на колата и тя е почти НАПЪЛНО РЪЖДЯСАЛА."Това ли според тебе трябва да се качествата на истинския автомобил? За 11 години напълно да ръждяса? След 111 години пикапът на тесла няма да е ръждясал, защото е от 3 мм ултратвърда неръждаема стомана.
  • #1
    Гост ( преди 1 година )
    Това е кола.Не като еднодневките на Тесла.
fallback
Последни